Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Grupa Żywiec: Wróciliśmy na ścieżkę wzrostu ilości sprzedanego piwa

  • Autor: www.portalspozywczy.pl / pr
  • Data: 15-02-2012, 09:15
Grupa Żywiec: Wróciliśmy na ścieżkę wzrostu ilości sprzedanego piwa
W 2011 roku wolumen sprzedaży Grupy Żywiec wyniósł 12 mln hl

W 2011 r. Grupa Żywiec powróciła do wzrostów po dwóch latach spadku. Wzrost wolumenu w 2011 r. vs. 2010 r. przekroczył 2 proc. Największą zwyżkę (ponad 6 proc.) Grupa Żywiec zanotowała w czwartym kwartale 2011 r. W tym czasie dynamika sprzedaży spółki była dwukrotnie wyższa niż dynamika całego rynku piwa.

Jak podała spółka, wyższa sprzedaż piw Grupy Żywiec była konsekwencją znacznych inwestycji w nowe produkty, które firma wprowadziła na rynek w 2011 r. (m.in. Żywiec Bock, Tatra Grzaniec, trzy niepasteryzowane piwa regionalne Specjal/Królewskie/Leżajsk) oraz w nowe opakowania (m.in. butelka zwrotna Żywca, większa butelka Desperadosa).

Pomimo rosnącego zainteresowania na rynku tańszymi piwami (downtrading), Grupa Żywiec utrzymała wysoki poziom inwestycji w budowanie wartości marek, co pozwoliło uzyskać 36 proc. SoV (wskaźnik określający intensywność telewizyjnych kampanii reklamowych). Grupa Żywiec zanotowała najwyższy wskaźnik SoV w branży piwowarskiej, a marki Żywiec i Warka wzmocniły swoją pozycję wśród pięciu najlepszych polskich marek pod względem reputacji.

Inwestując w nowe produkty i reklamę Grupa Żywiec kontynuuje długofalową strategię budowania silnych marek piwnych, które spełniają oczekiwania konsumentów.

W 2011 r. Grupa Żywiec utrzymała swój udział rynkowy (ponad 33 proc.) w detalu tradycyjnym, który pozostaje najważniejszym kanałem sprzedaży piwa. W detalu tradycyjnym marka Tatra (Tatra Jasne, Tatra Mocne i Tatra Grzaniec) stała się marką numer jeden, osiągając pod koniec roku ponad 15 proc. udział rynkowy. Co więcej, Tatra Jasne została najszybciej rosnącą marką na polskim rynku piwa, zyskując 2 p. proc. udziałów rynkowych (vs. 2010 r.).

Również marki premium Grupy Żywiec zakończyły rok dobrym wynikiem. Heineken zanotował zwiększenie sprzedaży a wolumen Desperadosa osiągnął dwucyfrowy wzrost. Wyniki sprzedaży tych dwóch marek są dowodem na to, że pomimo rozwoju tanich piw na polskim rynku, marki premium mogą również przyciągać klientów.

W roku 2011 skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży Grupy Żywiec zmniejszyły się rdr o 0,7 proc., osiągając wartość 3.606 mln zł, zysk z działalności operacyjnej wyniósł 374 mln zł, co stanowi spadek o 18,8 proc. w porównaniu do roku poprzedniego, a zysk netto sięgnął 318 mln zł wobec 399 mln zł w 2010 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (8)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Ozil Trans 26-02-2012, 00:44:
Moderator: komentarz został usunięty ze względu na naruszenie zasad forum. Prosimy o zachowanie kultury dyskusji.
  • ozil 26-02-2012, 00:14:
Moderator: komentarz został usunięty ze względu na naruszenie zasad forum. Prosimy o zachowanie kultury dyskusji.
  • qwerty 21-02-2012, 11:36:
Treść komentarza usunięta za złamanie regulaminu forum

Zobacz wszystkie komentarze (8)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 288) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH