Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Heineken i Carlsberg przygotowują się do dalszego cięcia kosztów

  • Autor: net.pl za Thomson Reuters
  • Data: 23-02-2010, 17:26
Heineken i Carlsberg przygotowują się do dalszego cięcia kosztów

Heineken NV i Carlsberg A/S, trzeci i czwarty co do wielkości browar na świecie, obiecały w tym roku dalsze cięcia kosztów mające prowadzić do podwyższenia marż, oraz wzrost udziału w rynku. Zdaniem obu firm obecny rok także będzie trudny dla branży.

W ubiegłym roku branża cierpiała, ponieważ dotknięci przez recesję konsumenci kupowali mniej piwa, szczególnie na dojrzałych rynkach północnoamerykańskich i europejskich. Browarom udało się jednak podnieść ceny i dokonać oszczędności.

Zarówno Carlsberg jak i Heineken ogłosiły we wtorek sukces swoich kampanii redukcji długu i zwiększania oszczędności. Carlsberg podniósł swoją średnioterminowa prognozę marży zysku, a Heineken osiągnął w ubiegłym roku zysk netto powyżej oczekiwań rynku.

W rezultacie ich akcje znalazły się wśród 10 najbardziej zwyżkujących firm wchodzących w skład indeksu FTSEurofirst 300, który gromadzi duże europejskie spółki. Akcje Carlsberga podrożały o 7,4 procent do 412,50 koron szwedzkich, wcześniej osiągając 17-miesięczne maksimum na poziomie 419 koron.

"Powszechnie oczekiwano złych wiadomości. Fakt, że są one zgodne z oczekiwaniami wywindował kurs. Przedstawili również zupełnie przyzwoitą prognozę", powiedział Trevor Stirling, analityk w Bernstein Research, dodając, że prognoza niezmiennego zysku operacyjnego na osłabionym rynku rosyjskim sugeruje wzrost zysków w innych regionach.

Akcje Heinekena podrożały o 2,7 procent do 35,71 euro, podczas gdy europejski indeks branży spożywczo-browarniczej wzrósł o 0,6 procent.

"Zyski Heinekena były lepsze od oczekiwanych. Zrobili wiele, żeby zredukować zadłużenie (...). Prognoza jest ostrożna, ale biorąc pod uwagę, że w wielu branżach sytuacja jest niejasna, Heineken zdaje się być raczej konserwatywny", powiedział Wim Hoste, analityk w KBC Securities.

Prezes Heinekena, Jean-Francois van Boxmeer, powiedział podczas telekonferencji, że dojrzałe rynki cierpią z powodu niższej sprzedaży w barach oraz przerzucania sie klientów na tańsze marki, zaś tegoroczne podwyżki cen będą niższe niż w 2009.

"Patrząc na efekt kryzysu kredytowego trzeba uwzględniać geografię. Większość krajów Azji lub Afryki już się podniosło. Przeżyły tąpniecie w trzecim kwartale i odbicie w czwartym", powiedział.

Carlsberg także mówił o „trudnym" roku 2010. Kluczowy dla firmy rynek rosyjski może zanotować dwucyfrowy spadek, ponieważ rząd pod hasłem walki z pijaństwem trzykrotnie podniósł w zeszłym miesiącu akcyzę.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Piwosz 24-02-2010, 21:51:
O matko, jak podwyższą cenę piwa to ludzi znwu zaczną pić więcej wódki i znowu branża piwowarska pójdzie na dno ...
  • liderzy browarów? 24-02-2010, 10:13:
a kto jest numerem 1 i 2 ?
pewnie SABMiller? Ale pierwszy czy drugi? i kto jeszcze? Anheuser-Busch InBev, Royal Unibrew ?

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 190) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH