Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Hellena rozważa wprowadzenie napojów funkcjonalnych bądź prozdrowotnych

  • Autor: Weronika Pietrykowska, portalspozywczy.pl
  • Data: 02-06-2009, 15:13
Hellena rozważa wprowadzenie napojów funkcjonalnych bądź prozdrowotnych

Rozważając kierunek, w jakim powinien pójść dalszy rozwój naszego asortymentu, bierzemy pod uwagę różne produkty, także napoje funkcjonalne czy prozdrowotne - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Magdalena Jędrzejczak, Brand Manager w firmie Jutrzenka Colian, do której należy marka Hellena.

Jeszcze w 2008 r. Hellena była najmniej rentowną marką w portfolio Jutrzenki. Prezes firmy Jan Kolański zapowiadał jednak, że w 2009 r. zmieni się to diametralnie. Napoje Helleny miały stać się najsilniejszą grupą produktów w ofercie Jutrzenki. Firma przyjęła nową strategię rozwoju marki. Niechętnie jednak zdradza jej szczegóły. Wiadomo, że chce stawiać na jakość produktów. A od początku roku można zaobserwować wyraźne działania wokół Helleny. Odświeżono m.in. logo, poszerzono ofertę produktów.

- Zaczynamy wdrażać długoterminową strategię rozwoju marki, która obejmuje marketing, sprzedaż, a także ściśle z nimi współpracujące działy technologii i produkcji - mówi Magdalena Jędrzejczak. Jak podkreślają przedstawiciele marki, firma będzie stawiała teraz na jakość. Dlatego poszerzyła swoją ofertę o napoje z półki premium, Hellena Perfect. I nie boi się, że kryzys przeszkodzi jej nadziei związanych z tym segmentem.

- Zanim wprowadziliśmy linię Hellena Perfect, dokonaliśmy głębokiej analizy rynku, panujących na nim trendów i perspektyw dla niego. Analizujemy również na bieżąco wyniki całej branży oraz nasze wewnętrzne wyniki sprzedażowe. Pokazują one, że sytuacja w tym segmencie rynku jest stabilna. W pierwszym kwartale roku 2009 wg danych AC Nielsen cała branża odnotowała 3,5 proc. wzrostu sprzedaży wartościowo . W dłuższej perspektywie trend wzrostowy jest przewidywany m.in. dla produktów premium - wyjaśnia Brand Manager Helleny.

Strategia, która według nieoficjalnych danych, już przynosi pierwsze efekty, zakłada również poszerzenie grona odbiorców. - Pomóc nam w tym mają m.in. nowości produktowe, które stopniowo wprowadzamy - wyjaśnia Magdalena Jędrzejczak. Podkreśla jednak, że już teraz grupa odbiorców jest szeroka - obejmuje konsumentów w różnym wieku, o różnych zawodach z małych i dużych miejscowości.

Hellena to marka kojarzona przede wszystkim z oranżadą - firma jest jednym z liderów tego rynku. Zdaniem niektórych ekspertów, wprowadzenie pod tą samą marką, co oranżady napojów z wyższej półki, jest dość ryzykowne. Jednocześnie rozszerzenie oferty może przynieść Hellenie duże korzyści.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • AB 03-06-2009, 11:42:
Na rozszerzaniu marki Hellena z niskopółkowej na produkty premium "przewiózł" się juz poprzedni właściciel, pamiętna klapa platynowych soków Hellena. Obecne zarządzający marką Hellena nic nie wynieśli z tej lekcji. Marka Hellena jest znakomita dla oranzady, tanich napojów niegazowanych, ale tak sie kojarzy z premium jak Doda z operą. Niestety branding, a zwłaszcza branding/marketing napojów funkcjonalnych to olbrzymi problem polskich producentów napojów. Przekonał sie o tm nawet TMBARK. No cóż Brand Manager marki Hellena musi się przekonac sam osobiscie.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 386) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.