Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Herbapol chce w ciągu 3-4 lat zwiększyć eksport do 15-20 proc.

  • Autor: Weronika Kreczko, portalspozywczy.pl
  • Data: 09-11-2010, 12:02
Herbapol chce w ciągu 3-4 lat zwiększyć eksport do 15-20 proc.

- Zakładam, że eksport w dobrze prowadzonej, ambitnej firmie spożywczej powinien osiągać przynajmniej 15-20 procentowy udział w strukturze sprzedaży. Jest to również naszym celem w perspektywie najbliższych 3-4 lat - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Roman Górny, prezes Herbapolu Lublin.

Do tej pory Herbapol Lublin był skupiony na sprzedaży krajowej. Dlatego też udziały eksportu w sprzedaży są dziś niewielkie, wynoszą zaledwie ok. 5 proc.

- Pokazuje to jednak potencjał wzrostu, jaki posiadamy w tym obszarze. Jesteśmy co prawda obecni na wielu rynkach zagranicznych, ale kolejnym krokiem będzie lepsza penetracja i lepsze wykorzystanie potencjałów tych rynków. Naszym zadaniem na najbliższe lata jest to, by Herbapol był bardziej znany na rynkach międzynarodowych - podkreśla prezes Herbapolu.

Jego zdaniem niektóre produkty mają na pewno potencjał by taki sukces odnieść - otrzymują liczne nagrody na międzynarodowych imprezach, często na odległych kontynentach. - W ubiegłym roku Green up otrzymał nagrodę "Best energy drink of Americas" podczas targów na Florydzie, a przed kilku zaledwie dniami przywieźliśmy z Paryża tytuł Category Winner wszystkich produktów bezalkoholowych na targach Sial d'OR - wylicza Roman Górny. W jego ocenie wyróżnienia pokazują, że Green Up jest już bardzo pozytywnie postrzegany w różnych miejscach na świecie.

- Dziś za tym musi pójść dystrybucja, a w przyszłości, mam nadzieję, także sukcesy handlowe. Myślę, że podobny potencjał posiadają także inne produkty Herbapolu tylko trzeba trochę większych i aktywniejszych działań z naszej strony. Te działania zostały w tym roku już zainicjowane, wzmocniliśmy dział eksportu i myślę, że w kolejnych latach będziemy widzieli tego odpowiednie efekty - mówi prezes Górny.

W jakim kierunku Herbapol będzie eksportować swoje produkty? Zależy to od zapotrzebowania i potencjalnej atrakcyjności produktu na danym rynku.

- Obydwa możliwe kierunki - tak Wschód jak i Zachód - są atrakcyjne. Zachód wydaje się o tyle naturalny, że jest to obecnie jedna strefa celna i ekonomiczna, nie ma tych barier, które istnieją z rynkami Wschodnimi. Rynki wschodnie posiadają natomiast inne atrybuty, które również należy wykorzystać - zauważa Roman Górny.

czytaj także:
Herbapol ma ambicje by stworzyć potężny holding spożywczy

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • jubus 22-12-2010, 16:20:
Życzę powodzenia naszej lubelskiej firmie. Szczerze mówiąc nie wiedziałem, że Green Up to produkt Herbapolu Lublin, nie pijam takich rzeczy.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 724) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH