REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Hoop Polska zwiększył sprzedaż o 8 proc.

  • Autor: portalspoztywczy.pl
  • Data: 16-05-2011, 11:23
Hoop Polska zwiększył sprzedaż o 8 proc.
Martin Mateáš, prezes zarządu Hoop Polska

- Sprzedaż w Polsce wzrosła o 8 proc., jednym z czynników, które za to odpowiadają, jest na pewno pomyślna restrukturyzacja, rozpoczęta jesienią ubiegłego roku - mówi Martin Mateáš, prezes zarządu Hoop Polska. Grupa Kofola, do której należy polska spółka, także zwiększyła sprzedaż - o 19 proc. Wysokie koszty surowców przełożyły się jednak na spadek zysku.

REKLAMA
Grupie Kofola, której większościowy udział pozostaje w rękach czeskich założycieli, udało się w I kwartale 2011 roku zwiększyć skonsolidowane przychody o 19 proc. i obniżyć koszty eksploatacyjne o 3,4 proc. Jednakże z powodu wysokich cen surowców, jej wskaźnik EBITDA obniżył się o 45 proc.

Pierwszy kwartał dla Kofoli minął pod znakiem wysokich cen surowców. Mimo że dzięki trwającej restrukturyzacji, udało się obniżyć koszty eksploatacyjne (logistyczne, sprzedażowe i administracyjne) o 3,4 proc., nie wystarczyło to razem z powyższymi przychodami na pokrycie ekstremalnie wysokich cen surowców, które w przypadku głównych grup towarowych osiągnęły nie notowane do tej pory wartości. Ceny na światowych rynkach cukru i ropy wzrosły w ciągu roku o ponad 40 proc.

- W czasie pierwszego kwartału staraliśmy się pokryć wzrost kosztów produkcji, które są spowodowane wysokimi cenami surowców, jednakże jeżeli koszty nadal będą rosły, będziemy zmuszeni podnieść ceny niektórych naszych produktów - wyjaśnia Jannis Samaras, prezes zarządu
i większościowy akcjonariusz Grupy Kofola.

Pomimo straty, udało się Kofoli wygenerować pozytywny cash-flow z działalności eksploatacyjnej. Kofola pracowała nad akwizycją firmy napojowej Pinelli, którą przed trzema tygodniami pomyślnie zakończyła podpisaniem umowy o sprzedaży. Portfolio Kofoli poszerzyło się w ten sposób o napoje energetyczne Semtex i Erektus. Segment napojów energetycznych należy do rosnących, i zarówno w Czechach, jak i na Słowacji wciąż jest jeszcze miejsce na rynku dla krajowego gracza.

Ponieważ w tym roku Wielkanoc była dopiero w kwietniu, utargi wyniki za pierwszy kwartał nie odzwierciedliły tego jednego z najbardziej atrakcyjnych okresów pod względem biznesowym w roku. Jednak pierwszy kwartał pokazał dobre wyniki sprzedaży, zwłaszcza w Polsce i w Rosji.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KFLKofola SA

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • obserwator 15-06-2011, 23:59:
zobaczymy na II Q :)

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (24 017) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH