REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Hoop rozważa wejście na rynek HoReCa

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, Weronika Kreczko
  • Data: 05-04-2012, 10:46
Hoop rozważa wejście na rynek HoReCa
Martin Mateas, prezes spółki Hoop Polska; Fot. ŻelaznaStudio / Piotr Waniorek

- Obserwujemy rynek gastronomiczny, HoReCa - zdradza serwisowi portalspozywczy.pl Martin Mateas, prezes spółki Hoop Polska. Firma poczyniła już pierwszy krok, by zbliżyć się do tego segmentu - wprowadza właśnie Hoop Colę w puszce.

REKLAMA

Grupa Kofola, do której należy polski Hoop, ma doświadczenie w segmencie HoReCa. Ma silną pozycję zarówno w Czechach, jak i na Słowacji. W tym roku przymierza się do wejścia na rynek gastronomiczny także w Polsce.

- Jeśli chcemy tworzyć naprawdę dobrą markę, musimy istnieć także na tym rynku - zauważa Martin Mateáš. - To jest podstawa, żeby zbudować mocną, dobrą markę.

Jeśli analizy przebiegną pomyślnie, istnieje duże prawdopodobieństwo, że napoje Hoop Cola pojawią się w restauracjach już w przyszłym roku.

- Nie zamierzamy oczywiście poprzestać na coli. Jeśli zdecydujemy się na taki krok, to portfolio, które chcielibyśmy zaoferować będzie obejmować także wodę, soki, napoje, herbaty - podkreśla nasz rozmówca. - Od strony produkcji, jako grupa jesteśmy na to przygotowani. Mamy też spore doświadczenie - na Słowacji i w Czechach jesteśmy dużym graczem w sektorze HoReCa. Jeśli podejmiemy takie działanie i w Polsce, ofertę uzupełnimy o produkty z rynku czeskiego i słowackiego. Takie kroki już po części podjęliśmy - w kraju pojawiły się ostatnio pozycje, dotąd dostępne u naszych południowych sąsiadów - herbaty mrożone Pickwick - mówi prezes Hoop Polska.

W Polsce mogłyby więc zaistnieć marki premium, o których dotąd firma wypowiadała się, że są za drogie na polski rynek, a także napoje, należące do kategorii, w których Hoop dotąd nie działał w Polsce. W ofercie grupy Kofola są to m.in. takie brandy jak Orangina.

Wchodzenie z nowymi markami to kolejny krok rozwoju spółki , po zakończeniu restrukturyzacji. - Proces zakończyliśmy z sukcesem, w listopadzie 2011 r. Firma działa już w nowych strukturach, teraz więc możemy proponować nowości - podkreśla Martin Mateas.

Poprzez wejście na rynek HoReCa spółka będzie mogła skuteczniej walczyć o wzrost udziałów w rynku napojowym. Obecnie, z udziałami na poziomie 3,4 proc. zajmuje 8. pozycję w kraju. Tymczasem, jak zapowiedział członek zarządu Grupy Kofola, Bartosz Marczuk, firma jest gotowa do przejmowania spółek w branży napojowej, działających na terytoriach, gdzie obecna jest Kofola, czyli na Słowacji, w Czechach, Rosji, a także właśnie w Polsce. Jak przyznaje, jeśli będzie to duża transakcja, Grupa zdecyduje się na kolejną emisję obligacji. 30 marca br. Kofola zadebiutowała bowiem na warszawskim rynku obligacji Catalyst. Emisja trzech serii obligacji pozwoliła m.in. na sfinansowanie ubiegłorocznej akwizycji - przejęcie czeskiej spółki Pinelli, do której należy marka napojów Semtex.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KFLKofola SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 484) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH