Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

IK: Marki Agros Nova raczej nie trafią do naszych skandynawskich sieci handlowych

  • Autor: Magdalena Brzózka, Weronika Kreczko, portalspozywczy.pl
  • Data: 15-12-2010, 10:56
IK: Marki Agros Nova raczej nie trafią do naszych skandynawskich sieci handlowych
- Trudno byłoby sprzedać z równym sukcesem jak w Polsce wystarcząco dużo produktów marki Łowicz w Skandynawii, gdzie są również lokalne marki i przyzwyczajenia konsumentów - mówi Detlef Dinsel z IK Investment Partners.

- Agros Nova ma bardzo silne marki, ale to marki typowo polskie, mają nazwy trudne dla wymówienia dla obcokrajowców i nie są tam znane - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Detlef Dinsel, partner zarządzający funduszu IK Investment Partners.

Są Państwo właścicielami sieci handlowych w Skandynawii. Czy jest szansa na synergię dla Agros Nova - są plany wprowadzenie polskich produktów do tych sieci?

Agros Nova ma bardzo silne marki, ale to marki typowo polskie, mają nazwy trudne dla wymówienia dla obcokrajowców i nie są tam znane. Dlatego z równym sukcesem jak w Polsce trudno byłoby sprzedać wystarcząco dużo produktów marki Łowicz w Skandynawii, gdzie są również lokalne marki i przyzwyczajenia konsumentów.

A czy skandynawskie sieci mogłyby zaistnieć w Polsce?

Także nie. To również są bardzo lokalne marki, których nazw tym razem Polacy nie byliby w stanie wymówić. Mamy koncepty dostosowane do lokalnych, np. fińskich warunków - niskiej populacji, rozległych obszarów rolniczych. Trudno taki koncept przenieść do innych krajów, nawet tych pobliskich, takich jak Szwecja.

A inne efekty synergii? Przeniesienie do Polski produkcji innych wyrobów spożywczych, które mają Państwo w swoim portfolio?

Nie. W FMCG i handel inwestowaliśmy przez ostatnie 20 lat, dlatego rozumiemy ten rynek i czujemy się na nim kompetentni. Z perspektywy tych doświadczeń wiem, że nie zawsze w takich sytuacjach, o jakie Pani pyta, da się uzyskać pozytywne efekty synergii. O wartości Agros Nova stanowią przede wszystkim jej marki: Łowicz, Fortuna, Garden, Pysio, Tarczyn, Krakus, Kotlin, DrWitt. To czołowy wytwórca przede wszystkim produktów markowch i w pierwszej kolejności w tym obszarze widzimy ogromny potencjał firmy do zagospodarowania.

Czytaj w serwie www.portalspozywczy.pl pozostałe fragmenty wywiadu z Detlefem Dinselem z funduszu IK Investment Partners.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 744) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH