Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ipsos: przeciętny Polak wypija rocznie ok. 550 filiżanek kawy

  • Autor: Dziennik Zachodni
  • Data: 23-08-2008, 09:06
Ipsos: przeciętny Polak wypija rocznie ok. 550 filiżanek kawy

Polacy piją dziś trzy razy więcej kawy niż w latach 90., wybieramy też coraz lepsze i droższe gatunki. Kawa przestała być wyłącznie napojem pobudzającym - podaje Dziennik Zachodni.

Tylko w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy wydaliśmy w sklepach na kawę ponad 2,5 mld zł - o 15,8 procent więcej niż przed rokiem - wynika z najnowszego raportu AC Nielsen. Od czerwca 2007 do maja 2008 roku kupiliśmy jej 79,4 miliona kilogramów. To oznacza, że każdy dorosły Polak zużył do zaparzenia aromatycznego napoju ponad trzy kilogramy palonego ziarna. W ciągu roku przeciętny Polak wypija około 550 filiżanek tego napoju - wynika natomiast  z najnowszych badań instytutu Ipsos. Dla porównania, na początku lat 90. liczba ta ledwie przekraczała 200. Jak podaje Ipsos, małą czarną lub z mlekiem pije przynajmniej raz w tygodniu około 75 procent dorosłych Polaków.

Nie tylko pijemy więcej, ale wybieramy też coraz bardziej wyszukane gatunki. - Coraz częściej klienci sięgają po kawy z segmentu premium, tworzone z ziaren najwyższej jakości - mówi Anna Kozłowska z biura prasowego Kraft Foods. Bez wątpienia największą rolę w kreowaniu mody na rozkoszowanie się smakiem kawowego naparu wywołały specjalistyczne bary. Ich liczba w ostatnim okresie dynamicznie rośnie. Dotychczasowy lider rynku, Coffeeheaven, który w Polsce ma już prawie 50 kawiarni, coraz bardziej czuje na plecach oddech konkurencji.

Po kilkadziesiąt lokali mają już takie sieci jak iCoffee czy Empik Cafe. Ale to nie koniec ekspansji nowoczesnych kawiarni. Kilka tygodni temu McDonald's wprowadził do Polski pierwsze testowe lokale McCafe, a w najbliższych tygodniach AmRest otworzy w Polsce pierwsze bary pod marką legendarnej amerykańskiej sieci Starbucks.

Rosnąca moda na kawę nie dziwi specjalistów: mamy coraz więcej pieniędzy, więc coraz więcej możemy przeznaczyć na używki. - Polacy przenoszą na rodzimy grunt obyczaje podpatrzone w krajach zachodnich i południowych, gdzie kawy pije się dużo od lat - podkreślają analitycy rynku.

W odpowiedzi na rosnące wymagania Polaków producenci i dystrybutorzy stale poszerzają ofertę. W efekcie na sklepowych półkach kawa zajmuje dziś coraz więcej miejsca. Jeszcze pięć lat lat temu wybór na rynku ograniczał się do 20-30 produktów. Obecnie sięga 70-100 gatunków i marek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 381) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH