REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Jakie marże i zyski muszą mieć marki stosujące agresywne promocje?

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 12-03-2013, 13:57
Jakie marże i zyski muszą mieć marki stosujące agresywne promocje?
Tomasz Witomski, prezes firmy Gourmet Foods; Fot. ŻelaznaStudio / P.Waniorek

- Często bywa tak, że kupcy sieci detalicznych oczekują obniżenia ceny produktu przez producenta czy dystrybutora nawet o 80-90 proc., albo promocji typu "dwa opakowania w cenie jednego". Nasza firma się na to nie może godzić, bo zwyczajnie nie stać nas na takie działania. Czasem zastanawiam się, jakie marże i zyski mają te marki, które mogą sobie pozwolić na tak agresywne promocje… - komentuje na łamach serwisu portalspozywczy.pl, Tomasz Witomski, prezes firmy Gourmet Foods, która dystrybuuje herbatę Dilmah.

REKLAMA

Zdaniem Tomasza Witomskiego, wiele firm rezygnuje z jakości czy to produktów, czy opakowań, tylko po to, aby móc obniżyć cenę. - To jest samonakręcająca się spirala. Jeśli stosujemy wielką presję na coraz niższe ceny, to bądźmy przygotowani na zakup produktów coraz gorszej jakości - tłumaczy prezes Gourmet Foods.

- Ale z drugiej strony, musimy zdawać sobie sprawę z tego, jak trudne są dziś warunki działania na rynku detalicznym... - dodaje.

Marka Dilmah ma obecnie ok. 5-proc. udział w wydatkach Polaków na herbatę. Rośnie on w okresach przedświątecznych (herbaty Dilmah są często kupowane na okazje lub jako prezent).

- Nasza sprzedaż w Polsce rośnie nieprzerwanie, choć wolniej niż to bywało w przeszłości. Wynika to po części z faktu, że herbaty Dilmah nie są oferowane w sklepach dyskontowych - mówi Tomasz Witomski.

Prezes nie chce jednak jednoznacznie zadeklarować, że marka Dilmah nigdy nie będzie na półkach sklepów dyskontowych. - Może się przecież tak zdarzyć, że będą mniej dyskontowe - dodaje.

Czytaj także:

Prezes Gourmet Foods: Od kilku sezonów nie obserwujemy znaczących zmian w kategorii herbaty

Prezes Gourmet Foods: Niektóre dyskonty mogą zepsuć rynek każdej kategorii produktów

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 748) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH