Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Jutrzenka chce utrzymać 8 proc. rentowności brutto w l. 2009-2010 r.

  • Autor: ISB
  • Data: 24-11-2009, 14:43
Jutrzenka chce utrzymać 8 proc. rentowności brutto w l. 2009-2010 r.

Jutrzenka Holding chce utrzymać 8-proc. rentowność brutto w tym i przyszłym roku, powiedział we wtorek prezes spółki Jan Kolański. Według niego, przychody spółki w tym roku zbliżą się do 600 mln zł, a zysk netto na pewno przekroczy 30 mln zł.

"Chcemy osiągnąć co najmniej 8-proc. rentowność brutto w tym roku i utrzymać ją w roku przyszłym, z zastrzeżeniem jednak, że wszystko zależy od sytuacji gospodarczej, a szczególnie - od zachowania rynku walutowego" - powiedział Kolański dziennikarzom.

Według niego, powinno się to przełożyć na blisko 600 mln zł przychodów w tym roku i zbliżenie się do poziomu 700 mln zł w 2010 r. Docelowo, w 2012 r., spółka chce osiągnąć 1 mld zł przychodów.

"Zysk netto, który po trzech kwartałach wyniósł 23,7 mln zł, na pewno w tym roku przekroczy 30 mln zł. W związku z tym, jeżeli nie trafi się jakaś superokazja akwizycyjna, zarząd będzie rekomendował wypłatę dywidendy w wysokości minimum 25% zysku netto" - powiedział też Kolański.

Prezes zaznaczył, że jeśli Jutrzenka nie kupi dużego podmiotu, poziom dywidend może być wyższy, lecz w przypadku wyjątkowo atrakcyjnej oferty, może też być mniejszy.

"Obecnie rozmawiamy z kilkoma podmiotami do ewentualnego przejęcia. W jednym z nich zakończyliśmy już proces due diligence, natomiast z drugim prowadzimy zaawansowane rozmowy i oczekujemy na akceptację oferty" - powiedział Kolański.

Nie zdradził jednak, o jakie podmioty chodzi i z jakich branż. Sprecyzował jedynie, że jeśli przejęcie dotyczyłoby branży słodyczy, w grę wchodziłaby transakcja rzędu min. 100 mln zł.

Na koniec III kw. spółka posiadała 27,5 mln zł środków pieniężnych. Przygotowana jest także na emisję akcji podnoszącą kapitał o max. 10%.

Spółka jest także zainteresowana akwizycjami - w dalszej przyszłości - w branży napojów (woda mineralna). Bliższym celem jest wypromowanie marki Siesta, która zastąpiła Ziołopex. Jutrzenka chce też konsolidować bardzo rozdrobniony rynek bakalii, ale zainteresowana jest podmiotami o przychodach min. 25 mln zł, poinformował też prezes.

Narastająco w I-III kw. 2009 roku spółka miała 23,75 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 2,44 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 422,18 mln zł wobec 377,45 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 386) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.