Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Jutrzenka nie będzie wprowadzać napojów funkcjonalnych pod marką Hellena

  • Autor: Weronika Pietrykowska, portalspozywczy.pl
  • Data: 18-11-2009, 12:49
Jutrzenka nie będzie wprowadzać napojów funkcjonalnych pod marką Hellena

Jeszcze niedawno przedstawiciele Helleny zapowiadali, że rozważają rozszerzenie linii oranżad o produkty prozdrowotne bądź funkcjonalne. Jednak nowe napoje raczej nie pojawią się pod marką Hellena. - Uważam, że jej [marki Hellena - red.] przeznaczenie jest zupełnie inne - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jan Kolański, prezes grupy Jutrzenka, do ktorej należy brand Hellena.

- Rozważając kierunek, w jakim powinien pójść dalszy rozwój naszego asortymentu, bierzemy pod uwagę różne produkty, także napoje funkcjonalne czy prozdrowotne - mówiła serwisowi portalspozywczy.pl Magdalena Jędrzejczak, Brand Manager Helleny.

Czy jednak marka Hellena mogłaby stanowić wizytówkę napojów prozdrowotnych? - Musielibyśmy zrobić odpowiednie badania - odpowiada prezes Jan Kolański.

Ale raczej nie należy się tego spodziewać.

- Hellena jest kojarzona z oranżadą - tłumaczy prezes. - Być może sami wykreowaliśmy taki wizerunek, ponieważ jesteśmy liderem tego rynku. Ale notujemy wzrost także w innych kategoriach. W krótkim czasie, w ciągu roku, uzyskaliśmy blisko 7 proc. udziałów w rynku napojów niegazowanych! To naprawdę dużo - dodaje.

Zanim firma osiągnęła taki poziomu udziałów, ponad rok porządkowałą tę markę.

- Na początku wprowadzania nowej strategii badania pokazały, że: „Wszyscy Hellenę znają, ale nie za bardzo chcą się z nią kolegować". Postanowiliśmy to zmienić. Postawiliśmy na jakość. Obecnie marka Hellena jest postrzegana jako brand z wyższej półki, ale nie najwyższej - premium. Klienci ponownie odbierają produkty tej marki jako bardzo dobre jakościowo, zgodne z ich oczekiwaniami. Jak pokazują badania, smak napojów jest postrzegany przez klientów jako lepszy, niż się spodziewali - mówi Jan Kolański.

Jednak Hellena nie wydaje się być odpowiednią marką do promocji napojów wyjątkowo korzystnych dla zdrowia. Jednocześnie prezes Jutrzenki niechętnie rozszerza ofertę o nowe brandy. - Warto się zastanowić, ile kategorii produktowych można wprowadzić na rynek jednocześnie - mówi.

Nie oznacza to, że grupa nie przymierza się do wprowadzania żywności funkcjonalnej bądź prozdrowotnej.

- Być może już w przyszłym roku, jeśli nasze badania dobiegną końca, wprowadzimy na rynek produkt „bio" czy „slim". Jest jednak zbyt wcześnie, by zdradzać, w którym obszarze produktowym może się pojawić - zapowiada Jan Kolański.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • AB 23-11-2009, 10:03:
To znaczy, że niedawno jeszcze zamierzali. Wstyd w ogóle się do tego przyznawać. A jeżeli już znajdą marke do napojów funkcjonalnych to jeszcze niech nabęda wiedzę o napojach funkcjonalnych. Pozdrowienia dla Prawnika.
  • Prawnik 18-11-2009, 17:58:
Dużo czasu im zajęło, aby dojść do tego, wydawało się, oczywistego wniosku.
  • Prawnik 18-11-2009, 17:58:
Dużo czasu im zajęło, aby dojść do tego, wydawało się, oczywistego wniosku.

Zobacz wszystkie komentarze (3)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 529) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH