REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Jutrzenka nie będzie wprowadzać napojów funkcjonalnych pod marką Hellena

  • Autor: Weronika Pietrykowska, portalspozywczy.pl
  • Data: 18-11-2009, 12:49
Jutrzenka nie będzie wprowadzać napojów funkcjonalnych pod marką Hellena

Jeszcze niedawno przedstawiciele Helleny zapowiadali, że rozważają rozszerzenie linii oranżad o produkty prozdrowotne bądź funkcjonalne. Jednak nowe napoje raczej nie pojawią się pod marką Hellena. - Uważam, że jej [marki Hellena - red.] przeznaczenie jest zupełnie inne - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jan Kolański, prezes grupy Jutrzenka, do ktorej należy brand Hellena.

REKLAMA

- Rozważając kierunek, w jakim powinien pójść dalszy rozwój naszego asortymentu, bierzemy pod uwagę różne produkty, także napoje funkcjonalne czy prozdrowotne - mówiła serwisowi portalspozywczy.pl Magdalena Jędrzejczak, Brand Manager Helleny.

Czy jednak marka Hellena mogłaby stanowić wizytówkę napojów prozdrowotnych? - Musielibyśmy zrobić odpowiednie badania - odpowiada prezes Jan Kolański.

Ale raczej nie należy się tego spodziewać.

- Hellena jest kojarzona z oranżadą - tłumaczy prezes. - Być może sami wykreowaliśmy taki wizerunek, ponieważ jesteśmy liderem tego rynku. Ale notujemy wzrost także w innych kategoriach. W krótkim czasie, w ciągu roku, uzyskaliśmy blisko 7 proc. udziałów w rynku napojów niegazowanych! To naprawdę dużo - dodaje.

Zanim firma osiągnęła taki poziomu udziałów, ponad rok porządkowałą tę markę.

- Na początku wprowadzania nowej strategii badania pokazały, że: „Wszyscy Hellenę znają, ale nie za bardzo chcą się z nią kolegować". Postanowiliśmy to zmienić. Postawiliśmy na jakość. Obecnie marka Hellena jest postrzegana jako brand z wyższej półki, ale nie najwyższej - premium. Klienci ponownie odbierają produkty tej marki jako bardzo dobre jakościowo, zgodne z ich oczekiwaniami. Jak pokazują badania, smak napojów jest postrzegany przez klientów jako lepszy, niż się spodziewali - mówi Jan Kolański.

Jednak Hellena nie wydaje się być odpowiednią marką do promocji napojów wyjątkowo korzystnych dla zdrowia. Jednocześnie prezes Jutrzenki niechętnie rozszerza ofertę o nowe brandy. - Warto się zastanowić, ile kategorii produktowych można wprowadzić na rynek jednocześnie - mówi.

Nie oznacza to, że grupa nie przymierza się do wprowadzania żywności funkcjonalnej bądź prozdrowotnej.

- Być może już w przyszłym roku, jeśli nasze badania dobiegną końca, wprowadzimy na rynek produkt „bio" czy „slim". Jest jednak zbyt wcześnie, by zdradzać, w którym obszarze produktowym może się pojawić - zapowiada Jan Kolański.

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • AB 23-11-2009, 10:03:
To znaczy, że niedawno jeszcze zamierzali. Wstyd w ogóle się do tego przyznawać. A jeżeli już znajdą marke do napojów funkcjonalnych to jeszcze niech nabęda wiedzę o napojach funkcjonalnych. Pozdrowienia dla Prawnika.
  • Prawnik 18-11-2009, 17:58:
Dużo czasu im zajęło, aby dojść do tego, wydawało się, oczywistego wniosku.
  • Prawnik 18-11-2009, 17:58:
Dużo czasu im zajęło, aby dojść do tego, wydawało się, oczywistego wniosku.

Zobacz wszystkie komentarze (3)

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 403) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH