Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Jutrzenka odbudowuje pozycję po trudnym półroczu

  • Autor: portalspozywczy.pl / PR
  • Data: 08-11-2010, 10:32
Jutrzenka odbudowuje pozycję po trudnym półroczu
- Jesteśmy zadowoleni z obecnej silnej pozycji finansowej grupy - mówi Jan Kolański, prezes Jutrzenki Holding.

Jutrzenka Holding poprawiła wyniki sprzedażowe. - Po pierwszym półroczu, kiedy siły spółki skoncentrowane były na przygotowaniach do akwizycji, w III kwartale odbudowywaliśmy naszą pozycję rynkową zwłaszcza w segmencie słodyczy, w którym prowadzimy reorganizację sił sprzedaży - mówi Jan Kolański, prezes Jutrzenki Holding.

- Jesteśmy także zadowoleni z obecnej silnej pozycji finansowej grupy. Zobowiązania stanowią 27,4 proc. sumy aktywów a wskaźnik długu odsetkowego do kapitałów własnych uległ zmniejszeniu do 6 proc. - dodaje prezes Jan Kolański.

Po trzech kwartałach 2010 roku Jutrzenka zanotowała wzrost przychodów ze sprzedaży o 5 proc. do poziomu 444 mln zł. Spółka zwiększyła nieznacznie zysk brutto ze sprzedaży do 166 mln zł. Marża zysku brutto ze sprzedaży w trzech kwartałach 2010 r. osiągnęła poziom 37 proc. W samym III kwartale Jutrzenka istotnie poprawiła wyniki na poziomie zysku operacyjnego (11,3 mln zł) i EBITDA (17,4 mln zł) oraz zysku netto (8,9 mln zł) w stosunku do pierwszego półrocza 2010 roku, kiedy to zanotowała odpowiednio 12,6 mln zł zysku operacyjnego, 25,1 mln zł EBITDA oraz 9,7 mln zł zysku netto.

Zgodnie z założeniami spółki wzrosły koszty sprzedaży (35 mln zł w III kwartale 2010 wobec 29 mln zł w analogicznym okresie 2009 roku). Za to o 18% do 10,2 mln zł Jutrzenka zmniejszyła koszty ogólnego zarządu. - Wzrost kosztów sprzedaży związany ze wspieraniem naszych marek staramy się równoważyć niższymi kosztami ogólnego zarządu. - zaznacza prezes.

W trzecim kwartale Jutrzenka rozpoczęła skup akcji własnych i dotychczas wydała na ten cel 1,5 mln zł.

W segmencie słodyczy spółka rozwija się stabilnie, posiada blisko 9 proc. udziałów w rynku, zajmuje na nim trzecią pozycję wśród producentów markowych, a przychód ze sprzedaży w trzech kwartałach osiągnął 300 mln zł. - Jeszcze za wcześnie, aby mówić o zdecydowanej poprawie w tym segmencie, ale obserwujemy już odbicie w niektórych kategoriach rynku, między innymi w kategorii ciastek, gdzie jako nieliczni wśród konkurencji rośniemy 5% w okresie lipiec-sierpień 2010 w stosunku do tych samych miesięcy rok wcześniej - komentuje Kolański. W kategorii ciastek bez czekolady w tym samym okresie spółka osiągnęła dynamikę 32%, w żelkach 6%, w pralinach 7%, w waflach 3%, a Grześki urosły 6% w tym okresie. - Liczymy, że w kolejnych kwartałach te trendy będą postępować i przełożą się też na inne kategorie rynkowe.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 484) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH