REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Jutrzenka rozważa dalsze akwizycje

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 30-08-2010, 07:47
Jutrzenka rozważa dalsze akwizycje

W I półroczu grupie Jutrzenka spadły zyski, spółka liczy jednak, że uda jej się nadrobić zaległości. - Naszym celem na drugie półrocze tego roku jest wzrost sprzedaży i powrót do rentowności z roku 2009. Z pewnością pomoże nam komfortowa pozycja finansowa, nadal będziemy pracować nad akwizycjami - mówi Jan Kolański, prezes Jutrzenki.

REKLAMA

Po pierwszym półroczu Jutrzenka zanotowała wzrost przychodów ze sprzedaży o 7 proc. do poziomu niemal 290 mln zł przy zysku operacyjnym (12,6 mln zł) i netto (9,7 mln zł) i dodatkowych kosztów akwizycyjnych na poziomie 3 mln zł, które obniżają zysk. Do wzrostu zysku brutto ze sprzedaży na rynku krajowym przyczynił się segment napojów (+5,5 mln zł) oraz segment dodatków kulinarnych (+1,2 mln zł).

Nastąpiła poprawa marży ze sprzedaży brutto z 32,8 proc. w I kwartale tego roku do 38 proc. w II kwartale. W całym półroczu była ona na poziomie 35,5 proc.

- W I półroczu 2010 siły spółki były skoncentrowane na zadaniach nie związanych bezpośrednio z działalnością operacyjną tzn. sprzedażą, ponieważ w dużym stopniu pochłonęły nas przygotowania do dużej akwizycji przewyższającej swoją wartością kapitalizację Jutrzenki - zauważa prezes Jan Kolański. Jak nietrudno się domyślić, chodzi o Wedla, którego Kraft Foods sprzedał ostatecznie japońskiej grupie Lotte.

Pierwsze miesiące 2010 roku Spółka poświęciła na przygotowania do możliwych akwizycji, wstrzymując wdrożenie projektów rozwojowych w segmencie słodyczy, zwłaszcza w kategorii czekolad. Brak przejęć spowodował powrót do intensywnych działań prosprzedażowych zmierzających do odbudowywania udziałów rynkowych - wyjaśniają przedstawiciele Jutrzenki.

Spółka zwiększyła koszty sprzedaży z 55,1 mln zł w I półroczu 2009 do 65,5 mln zł w I półroczu 2010, z czego 41 mln zł to koszty z II kwartału 2010. Oznacza to wzrost kwartał do kwartału o 33 proc. Spółka zainwestowała m.in. w reklamy i wizerunek produktów w segmencie słodyczy. Poza tym prowadziła działania marketingowe w segmencie napojów, np. reklama telewizyjna Helleny.

- Najbardziej wsparliśmy marketingowo sprzedaż najmłodszej marki w naszej Grupie, Helleny, przed głównym sezonem sprzedażowym. Koszty sprzedaży segmentu napojów wzrosły o 7,8 mln złotych rok do roku. Ponadto w II kwartale 2010 po zakończeniu procesów związanych z akwizycjami zaczęliśmy zwiększać nakłady marketingowe w segmencie słodyczy. Planujemy wzrost sprzedaży w tym segmencie szybszy niż w I półroczu 2010 - zapewnia prezes Kolański.

Wzrost kosztów sprzedaży był częściowo zniwelowany zmniejszeniem kosztów ogólnego zarządu, które spadły o 24 proc. z 25,6 mln zł w I półroczu ubiegłego roku do 19,7 mln zł w pierwszych sześciu miesiącach roku 2010.

Przychody w segmencie napojów wzrosły w stosunku do I półrocza 2009 o ponad 53 proc. i osiągnęły poziom 38 mln zł.

Segment kulinarny na poziomie przychodów wzrósł o 8 proc.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • jubus 30-08-2010, 08:53:
Redaktorzy Parkietu chyba zapomnieli języka polskiego, skoro ze słowa acquisition stworzyli dziwaczny termin akwizycja, odnoszący się do nagabywania ludzi na usługi/produkty. Nie można napisać po prostu, po ludzku "Jutrzenka rozważa przejęcia".
Może teraz zacznie pisać "Firma X szykuje się do takowerów". Żałosna ta amerykanizacja.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 811) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH