REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Jutrzenka usunęła ze sklepów 60 marek produktowych, dzięki temu poprawiła rentowność

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 08-09-2009, 14:22
Jutrzenka usunęła ze sklepów 60 marek produktowych, dzięki temu poprawiła rentowność

Według Jana Kolańskiego, prezesa Jutrzenka Holding ostatnie półrocze było niezwykle udane dla jego firmy. - Jesteśmy zadowoleni z wyników, są zgodne z naszymi planami. Ponadto z uwagi na sezonowość spodziewamy się ich poprawy w drugim półroczu - mówi prezes. Jutrzenka działa obecnie w branży słodyczy, napojów oraz przypraw.

REKLAMA

Spółka zanotowała wzrost przychodów ze sprzedaży o ponad 14 proc. do 271 mln zł i 13,4 mln zł zysku netto. Dobre wyniki i wzrost rentowności są m.in. efektem restrukturyzacji asortymentu, którą firma przeprowadziła w ciągu ostatnich miesięcy.

Władze firmy postanowiły zrezygnować z 60 marek słabiej rozpoznawalnych produktów, które często kanibalizowały się z bardziej rozpoznawalnymi wyrobami spółki. - Postawiliśmy na rozwój najmocniejszych brandów z naszego port folio m.in. Jeżyków, Grześków, wafli Familijnych, Apetity czy Helleny - wyjaśnia Jan Kolański.

Firma zdecydowała się na ten krok pomimo ryzyka okresowego spadku przychodów. - To że sprzedajemy mniej nie oznacza, że mniej zarabiamy - dodaje prezes.

Firma osiągnęła dobre wyniki pomimo trudnej sytuacji rynkowej. - W ciągu ostatnich miesięcy dramatycznie wzrosły ceny surowców w tym kakao, którego ceny przekroczyły nawet 2 tys. funtów za tonę, obecnie nieco spadły. Kolejnym problemem były potężne wahania kursów walut i bardzo słaby złoty - wyjaśnia prezes Jutrzenki.

Według prezesa dowodem dobrej kondycji finansowej spółki jest wypracowanie przez spółkę w I poł. 2009 r. EBIDTA na poziomie 38,6 mln zł.

- Jeżeli nie będzie innych celów będziemy chcieli przeznaczać na wypłatę dywidendy do 25 proc. zysku netto - dodał Kolański.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • ptyś 09-09-2009, 10:22:
Pan Kolański wykazuje duże poczucie humoru mówiąc o ekspansji firmy Hellena w napojach funkcjonalnych; bez marketingu, bez marek przydatnych do napojów funkcjonalnych do których klient miałby zaufanie i bez wiedzy w tym zakresie, a ponadto brak szczęśliwej ręki w doborze kadry.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 526) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH