REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

KE: Sprzedaż Wedla warunkiem przejęcia Cadbury przez koncern Kraft Foods

  • Autor: PAP
  • Data: 07-01-2010, 22:00
KE: Sprzedaż Wedla warunkiem przejęcia Cadbury przez koncern Kraft Foods

Sprzedaż polskiego Wedla przez Cadbury jest jednym z warunków przejęcia tej brytyjskiej firmy przez amerykański koncern spożywczy Kraft Foods - ogłosiła Komisja Europejska.

REKLAMA

Warunkowe zatwierdzenie planowanego przejęcia Cadbury przez Kraft Foods jest uzależnione od zbycia działalności Cadbury w zakresie produkcji wyrobów czekoladowych w Polsce i Rumunii. Tylko dzięki temu - doszła do wniosku KE - transakcja nie zaszkodzi skutecznej konkurencji na terytorium UE. Aby uzyskać zielone światło KE, Kraft zobowiązał się już zbyć działalność Cadbury w obu krajach.

"Dzięki zaproponowanym środkom zaradczym można z zadowoleniem stwierdzić, że proponowane przejęcie nigdzie w Europie nie wpłynie negatywnie na konkurencję i nie stracą na nim konsumenci" - oświadczyła unijna komisarz ds. konkurencji Neelie Kroes.

Kraft jest światowej skali producentem żywności i napojów, prowadzącym działalność w ponad 150 krajach. Cadbury jest światowej skali producentem i sprzedawcą wyrobów czekoladowych i cukierniczych obecnym na 60 rynkach narodowych. Obie firmy odgrywają czołową rolę na europejskim rynku wyrobów czekoladowych z takimi markami jak Milka, Cote d'Or i Toblerone, Dairy Milk (na wyspach brytyjskich) czy Wedel (w Polsce).

KE zgodziła się na fuzję przede wszystkim dlatego, że udział Cadbury w rynku brytyjskim i irlandzkim jest bardzo duży, ale obecność marek firmy Kraft jest tam nadal nieznaczna. Marki firmy Kraft i Cadbury nie konkurują ze sobą zbytnio, gdyż brytyjscy i irlandzcy konsumenci od "kontynentalnej" czekolady wolą zdecydowanie tradycyjną brytyjską. Dlatego też jeśli chodzi o rynek brytyjski i irlandzki KE nie uważa, aby istniało zagrożenie dla skutecznej konkurencji.

Służby komisarz Kroes dostrzegły natomiast problemy w zakresie konkurencji na polskim i rumuńskim rynku wyrobów czekoladowych, gdzie łączny udział Kraft/Cadbury jest szczególnie wysoki i gdzie ich marki konkurują ze sobą ściśle, szczególnie w segmencie czekolady w tabliczkach. Stąd obowiązek zbycia działalności Cadbury we tych krajach.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • ccc 21-01-2010, 11:49:
BĘDĄ ZWALNIAĆ LUDZI!!!!!!!! W WEDLU!!!!!!!!

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (11 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH