Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kibice Legii wraz z regionalnym browarem rzucają wyzwanie Grupie Żywiec

  • Autor: Weronika Pietrykowska, portalspozywczy.pl
  • Data: 11-12-2009, 08:17
Kibice Legii wraz z regionalnym browarem rzucają wyzwanie Grupie Żywiec
Nowe piwo i napój energetyzujący mają być tymi, z którymi będą się identyfikować kibice stołecznej drużyny piłkarskiej.

Rusza rozlew nowego piwa na polskim rynku - dowiedział się portalspozywczy.pl. Legion Pils powstaje we współpracy Browaru Fuhrmann ze Stowarzyszeniem Kibiców Legii Warszawa (SKLW). Marka, z którą wkrótce mają identyfikować się kibice jednego z najpopularniejszych polskich klubów piłkarskich, docelowo będzie rozszerzona o inne produkty, m.in. napój energetyzujący.

Dotychczas piwem kibiców stołecznego klubu było Królewskie, marka z portfolio Grupy Żywiec, sponsora klubu. Teraz Królewskie będzie musiało konkurować z nowym brandem piwnym. Legion Pils w sposób bezpośredni nawiązuje bowiem do barw, tradycji i historii klubu.
Producent, Browar Fuhrmann z Połczyna Zdroju zapewnia, że Legion Pils będzie się znacząco odróżniać od innych piw, produkowanych m.in. przez duże koncerny.

- Nasze piwo jest wytwarzane metodą tradycyjną - na bazie wody źródlanej, w procesie selektywnego warzenia wszystkich składników. Duże browary, nastawione na odbiorcę masowego, dla którego liczy się przede wszystkim niska cena, nie mogą sobie pozwolić na taki cykl produkcji - tłumaczy Jaromir Kaczanowski, dyrektor handlowy w Browarze Fuhrmann.

Zapewnia jednak, że Legion Pils spełni wymagania cenowe swoich konsumentów. - W sklepie koszt piwa w butelce bezzwrotnej nie powinien przekraczać 3 zł - mówi.

Rozlew Legionu Pils rusza w piątek, 11 grudnia. Browar Fuhrmann zapowiada, że w pierwszym etapie wyprodukowanych zostanie 600 hl piwa. W przyszłym tygodniu produkty mają trafić do sklepów.

- Wpierw położymy nacisk na region Mazowsza - to tu nasi odbiorcy są najliczniej reprezentowani. Wykorzystamy zarówno tradycyjne kanały dystrybucji, jak i będziemy wchodzić do nowoczesnych sieci handlowych - zapewnia w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jaromir Kaczanowski.

Zaznacza jednocześnie, że piwo to znajdzie konsumentów nie tylko w okolicach Warszawy.

- To dla nas bardzo ciekawa inicjatywa wzmocnienia naszej pozycji także w innych regionach o wysokim współczynniku "legijności", Szczecinie i Zachodniopomorskiem, Elblągu, Sosnowcu oraz Zagłębiu Dąbrowskim - wylicza Jaromir Kaczanowski.

Kiedy można się spodziewać tak szerokiej ekspansji? - O tym przekonamy się za kilka miesięcy. Tymczasem największych wzrostów będziemy oczekiwać na wiosnę, kiedy rośnie ogólne spożycie napojów i piwa, a jednocześnie na nowo ruszają rozgrywki piłkarskie - wyjaśnia nasz rozmówca.

Dyrektor browaru podkreśla, że znaczącą rolę w przygotowaniu projektu odegrali kibice. M.in. aktywnie uczestniczyli w opracowaniu etykiety, wybierali typ piwa oraz jego cechy. Będą także czerpać korzyści ze współpracy z browarem.

- Stały procent od sprzedaży będzie przeznaczany na wspieranie niezależnego ruchu kibicowskiego, finansowanie wyjazdów osób niepełnosprawnych, wspieranie inicjatyw kibiców, organizację turniejów piłkarskich dla kibiców Legii z całej Polski, wspieranie piłki młodzieżowej. W przyszłości również ze środków pozyskanych ze sprzedaży piwa Legion Pils możliwe będzie finansowanie opraw podczas meczów rozgrywanych przez drużyny i sekcje Legii Warszawa - mówi Michał Wójcik, rzecznik SKLW.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (28)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • hehe 18-07-2012, 08:02:
wax, prosze... nie kompromituj sie.

Piwo OD KIBICOW DLA KIBICOW!
  • ptyś 17-01-2010, 13:17:
Do wax. Coś cie zleceniodawcy z łazienkowskiej niedoinformowali. Legia nie ma zarejestrowanych barw. Jak pisze Obserwator takie barwy ma np. Śląsk Wrocław. Sprawdziłem w browarze, browar nigdy nie występował do Legii o współpracę w zakresie piwa. Rozmawiał natomiast przez wiele miesięcy z KP Legia o napoju energetycznym i skutecność Legii była porównywalna z szalikiem w brawach Śląska Wrocław i śpioszkami ze stylistyką Wisły Kraków.
  • obserwator 15-01-2010, 16:38:
Panie wax vel miklas czy inny ... dlaczego pisze Pan bzdury barwy te np. ma zarejestrowane Sląśk Wrocław, o jakim działaniu w złej wierze browaru Pan mówi, czyżby browar prowadził rozmowy o piwku ... Fajna będzie zabawa ... he he ... czyzby sąd ... najpierw bezprcedensowe i bezprawne zakazy stadionowe ... publiczne ubliżanie kibiocom ... a teraz gdy postanowili wziąc sprawy w sowje ręce, to straszenie...

Zobacz wszystkie komentarze (28)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 476) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH