REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Klub Gaja namawia do zmiany zachowań konsumenckich w handlu karpiami

  • Autor: pr
  • Data: 10-12-2012, 14:58

Klub Gaja, w ramach kampanii Jeszcze żywy KARP 2012, zachęca Polaków do wyborów konsumenckich, które sprzyjają poprawie dobrostanu karpi - ryb masowo i żywcem sprzedawanych przed Świętami Bożego Narodzenia. 14 grudnia w Warszawie odbędzie się happening „Karp z ludzką twarzą".

REKLAMA

Założeniem kampanii Klubu Gaja Jeszcze żywy KARP jest zmiana postaw społecznych i przyzwyczajeń konsumentów w celu ograniczenia cierpienia zwierząt. Sprzedaż karpia z lodu czy chłodni, tak jak innych ryb, zmniejsza stres i ból ryb, i takie rozwiązanie Klub Gaja proponuje konsumentom. Forma handlu (transport - przetrzymywanie w basenach - sprzedaż żywcem), którego początki sięgają PRL, zdaniem Klubu Gaja, nie powinien być kontynuowany w XXI wieku. Żywe karpie wielokrotnie wyławiane podczas sprzedaży detalicznej są narażone na zranienia, otarcia i stres. Pakowane żywcem do reklamówek - na śmierć przez duszenie.

Happening „Karp z ludzką twarzą" nawiązuje do oprawy artystycznej tegorocznej kampanii Jeszcze żywy KARP. Twarze aktorów - ambasadorów w połowie zamalowane wizerunkiem karpia jednocześnie „mówią" w jego imieniu. Twarze z karpiem pojawią się o godz. 11.30 na ulicach Chmielnej i Szpitalnej, a także w innych punktach miasta - wszędzie tam gdzie dotrą sympatycy kampanii, którzy na swoją twarz nalepią kalkomanię (tatuaż wodny) z obrazkiem karpia. Klub Gaja będzie także rozdawać przechodniom oryginalne kartki pocztowe z wizerunkiem ambasadorów polskich karpi.

Klub Gaja od 14 lat prowadzi kampanię Jeszcze żywy KARP. Pierwszy zwrócił uwagę na los karpi zabijanych na ulicach, na oczach przechodniów. Domagając się innego traktowania tych zwierząt organizował akcje, które doprowadziły do zwiększenia kontroli weterynaryjnych i handlowych w punktach sprzedaży karpi.

 

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Piotr Nowak 14-12-2012, 21:31:
Oczywiście, że to istotne w jaki sposób giną. A to, że człowiek bawi się w Boga i sprawia, że zwierzęta żyją tylko po to, by trafić na stół, to hańba i uzurpacja.
Twoja logika zakłada także, że nie należy walczyć z prostytucją, bo alfonsi będą musieli zająć się narkotykami.
Proponuję też odebrać konsumentom prawo wyboru, żeby firmy, które oferują niechciane towary, nie musiały się zamykać.
  • ja 11-12-2012, 23:26:
klub GAJA i inne "kluby" niech się pukną mocno w głowę !!!!!!!
ciekawe że "protesty" kończą się jak się protestujący "dogadają" co do kwoty która ma wpłynąć żeby protesty się skończyły
karp czy kurczak - żyją tylko po to żeby wylądować na naszym talerzu a w jaki sposób giną to już mniej istotne
ciekawe czy klub gaja weźmie na swoje utrzymanie rodziny ludzi którzy stracą pracę w związku z ich protestami ?????????????????????

Zobacz wszystkie komentarze (2)

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 986) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH