Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kofola Hoop chce być liderem w krajach Grupy Wyszehradzkiej

  • Autor: Katarzyna Walterska, portalspozywczy.pl
  • Data: 21-07-2008, 19:12

Kofola Hoop SA chce do 2010 roku objąć pozycję lidera wśród producentów na rynku napojów bezalkoholowych w krajach Grupy Wyszehradzkiej. Celem firmy jest to, aby w każdym z krajów co najmniej dwie marki zajęły pierwsze lub drugie miejsce w swoim segmencie.

Spółki Kofola SPV i Hoop S.A. zostały połączone i od dnia 30 maja 2008 r. działają pod firmą KofolaHoop S.A. W Polsce działalność operacyjna jest prowadzona przez Hoop Polska Sp. z o.o.

- Głównym założeniem fuzji jest intensywne rozwijanie marek w skali międzynarodowej - mówi Janis Samaras, prezes zarządu KofolaHoop SA.

Akcje spółki KofolaHoop SA są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Zarząd spółki w większości stanowią menadżerowie czeskiej spółki Kofola Holding. Największym akcjonariuszem KofolaHoop S.A. stała się firma KSM Investment S.A. (właściciel Kofola Holding a.s.), która po połączeniu posiada pakiet akcji 56,99 proc. kapitału zakładowego spółki.

Prezesem Zarządu KofolaHoop S.A. jest Janis Samaras, dotychczasowy dyrektor zarządzający Kofola Holding a.s.

Działalność operacyjna w Polsce prowadzona jest przez Hoop Polska Sp. z o.o., która posiada zakłady produkcyjne w Kutnie, Bielsku Podlaskim, Grodzisku Wielkopolskim oraz Tychach.

Prezesem Zarządu Hoop Polska Sp. z o.o. jest Vassilen Tzanov, odpowiedzialny za rozwój spółki w Polsce. Od 11 lat Tzanov związany jest ściśle z branżą spożywczą w Polsce i za granicą. W latach 1997-2004 pracował już w firmie Hoop S.A. jako Dyrektor Handlowy., Był dyrektorem generalnym spółki dystrybucyjnej i członkiem zarządu Heineken Slovensko na Słowacji. Pracował jako Menadżer ds. rozwoju sprzedaży i dystrybucji w Heineken CEE Management GmbH w Wiedniu oraz jako kierownik projektu odpowiedzialny za restrukturyzację systemu sprzedaży i dystrybucji Grupy Żywiec. Vassilen Tzanov ukończył handel zagraniczny w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.

W skład zarządu wchodzą również dwaj członkowie: Tomasz Jankowski oraz Wojciech Górski.

KofolaHoop SA na rynku Europy Środkowo-Wschodniej zatrudnia ponad 2500 osób.

Produkty oferowane przez Hoop S.A. obejmują paletę blisko 100 pozycji. Najbardziej znane marki to napoje: Hoop Cola, Hoop Fruti oraz woda mineralna Arctic. Firma produkuje także napoje należące do grupy private labels - produkowane dla firm zewnętrznych, głównie dużych sieci handlowych. Obecnie do portfolio Kofoli należą m.in.: tradycyjny, oparty na oryginalnym przepisie napój typu cola - Kofola, linia napojów owocowych Jupí, syropy i koncentraty, napój dla dzieci Jupík, naturalna woda źródlana Rajec i Capri Sonne.

W ślad za fuzją firm, rozpoczął się proces zmian identyfikacji korporacyjnej firmy. Kofola Hoop SA ma nowe logo i claim „Napoje życia i emocji". Logo KofolaHoop składa się z nazwy Hoop i Kofola oraz symbolu czterolistnej koniczyny i jest używane przez spółki KofolaHoop S.A. oraz Kofola Holding a.s.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • AB 22-07-2008, 08:57:
Trzymam kciuki, aby KH udało się scalenie 2 różnych firm i mentalności (czeskiej i polskiej). Od tego jak opanują w nowej firmie zarządzanie markami i stworzą fundament do ekspansji w napojach funkcjonalnych bedzie zależała ich rywalizacja z koncernami napojowymi.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH