Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kofola obroniła wynik netto sprzed roku. Hoop Polska zanotował wzrost sprzedaży o ok. 9 proc.

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 31-08-2011, 08:48
Kofola obroniła wynik netto sprzed roku. Hoop Polska zanotował wzrost sprzedaży o ok. 9 proc.
Jannis Samaras, prezes i większościowy akcjonariusz Kofoli

Kofola zanotowała spadek marży brutto, pomimo wzrostu przychodów. W dalszym ciągu optymalizuje koszty, choć będzie zmuszona podnieść ceny.

Grupa Kofola podała, że w I półroczu br., pomimo rekordowo drogich surowców (głównie preform do butelek PET, cukru i izoglukozy) oraz silnej konkurencji w segmencie napojów, poprawiła zysk operacyjny o 38 proc. (z 18,0 mln w pierwszej połowie 2010 do 24,8 mln zł w zakończonym półroczu), a tym samym skonsolidowany zysk netto z 7,9 mln zł przed rokiem do 10,8 mln zł.

Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wzrósł o 4,6 proc., z 8,1 do 8,5 miliona złotych. Przychody Grupy w I półroczu br. wzrosły o 21 proc., do 692 mln zł z 572 mln zł. Pomimo wzrostu przychodów zysk brutto skurczył się o 4,4 proc., z 242,5 mln zł do 231,8 mln zł. Grupie udało się zmniejszyć zadłużenie netto z 304,4 do 257,6 mln zł (co stanowi 2,2 krotność 12-to miesięcznej EBITDA).

- W dobie rekordowo drogich surowców, które wymusiły na nas podwyżki cen produktów, udało się nam zwiększyć przychody, a dzięki zwiększeniu w całej grupie dyscypliny kosztowej i konsekwentnemu podnoszeniu efektywności procesów, osiągnęliśmy rentowność operacyjną na poziomie zbliżonym do zeszłorocznej (3,6 proc. wobec 3,2 proc. w pierwszych sześciu miesiącach 2010 roku) - komentuje wyniki Jannis Samaras, prezes i większościowy akcjonariusz Kofoli.

- Niepokoi nas jednak spadek marży brutto ze sprzedaży, aż o dziewięć punktów procentowych - dodaje.

W samym II kwartale, sprzedaż grupy wyniosła 415 mln zł, wobec 332 mln zł w II kwartale 2010 r. (wzrost o 25 proc.), zysk brutto ze sprzedaży wzrósł o 4 proc. do 147 mln zł, zysk operacyjny do 29,7 mln zł (przyrost aż o 134 proc.), a skonsolidowany zysk netto wyniósł 21,0 mln zł wobec 6,5 mln zł przed rokiem. Tak znacząca poprawa wyniku operacyjnego, to efekt poszukiwania rezerw po stronie kosztowej. Tylko w II kwartale Grupie udało się znaleźć 10,6 mln zł oszczędności w kosztach sprzedaży i ogólnego zarządu.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KFLKofola SA

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • pirat 04-09-2011, 04:05:
zachodnie firmy w Polsce maja sie dobrze bo nie płacą podatków...a polskie male sklepiki poupadały juz ich nie ma...Głupie jest jak but państwo polskie ,bo nie dba o polski handel...
  • K1 03-09-2011, 21:52:
czyli 8 procent wzrostu w IQ a za pierwsze półrocze 9 % czyli drugi kwartał już tylko 1 % wzrostu, zaznaczam że plan został obniżony o 100 mln zł ! W lipcu hoop zrobił 50 % planu !!! Ciekawe co powiecie w podsumowaniu za 9 miesięcy 2011 kiedy będzie spadek vs 2010 bo na razie cały czas czytam że to wina byłego zarządu i działu sprzedaży więc poczekamy co asy zarzadu hoopa zrobią łącznie z asami z obecnej sprzedazy !:)

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 394) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH