Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kofola obroniła wynik netto sprzed roku. Hoop Polska zanotował wzrost sprzedaży o ok. 9 proc.

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 31-08-2011, 08:48
Kofola obroniła wynik netto sprzed roku. Hoop Polska zanotował wzrost sprzedaży o ok. 9 proc.
Jannis Samaras, prezes i większościowy akcjonariusz Kofoli

Kofola zanotowała spadek marży brutto, pomimo wzrostu przychodów. W dalszym ciągu optymalizuje koszty, choć będzie zmuszona podnieść ceny.

Grupa Kofola podała, że w I półroczu br., pomimo rekordowo drogich surowców (głównie preform do butelek PET, cukru i izoglukozy) oraz silnej konkurencji w segmencie napojów, poprawiła zysk operacyjny o 38 proc. (z 18,0 mln w pierwszej połowie 2010 do 24,8 mln zł w zakończonym półroczu), a tym samym skonsolidowany zysk netto z 7,9 mln zł przed rokiem do 10,8 mln zł.

Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wzrósł o 4,6 proc., z 8,1 do 8,5 miliona złotych. Przychody Grupy w I półroczu br. wzrosły o 21 proc., do 692 mln zł z 572 mln zł. Pomimo wzrostu przychodów zysk brutto skurczył się o 4,4 proc., z 242,5 mln zł do 231,8 mln zł. Grupie udało się zmniejszyć zadłużenie netto z 304,4 do 257,6 mln zł (co stanowi 2,2 krotność 12-to miesięcznej EBITDA).

- W dobie rekordowo drogich surowców, które wymusiły na nas podwyżki cen produktów, udało się nam zwiększyć przychody, a dzięki zwiększeniu w całej grupie dyscypliny kosztowej i konsekwentnemu podnoszeniu efektywności procesów, osiągnęliśmy rentowność operacyjną na poziomie zbliżonym do zeszłorocznej (3,6 proc. wobec 3,2 proc. w pierwszych sześciu miesiącach 2010 roku) - komentuje wyniki Jannis Samaras, prezes i większościowy akcjonariusz Kofoli.

- Niepokoi nas jednak spadek marży brutto ze sprzedaży, aż o dziewięć punktów procentowych - dodaje.

W samym II kwartale, sprzedaż grupy wyniosła 415 mln zł, wobec 332 mln zł w II kwartale 2010 r. (wzrost o 25 proc.), zysk brutto ze sprzedaży wzrósł o 4 proc. do 147 mln zł, zysk operacyjny do 29,7 mln zł (przyrost aż o 134 proc.), a skonsolidowany zysk netto wyniósł 21,0 mln zł wobec 6,5 mln zł przed rokiem. Tak znacząca poprawa wyniku operacyjnego, to efekt poszukiwania rezerw po stronie kosztowej. Tylko w II kwartale Grupie udało się znaleźć 10,6 mln zł oszczędności w kosztach sprzedaży i ogólnego zarządu.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KFLKofola SA

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • pirat 04-09-2011, 04:05:
zachodnie firmy w Polsce maja sie dobrze bo nie płacą podatków...a polskie male sklepiki poupadały juz ich nie ma...Głupie jest jak but państwo polskie ,bo nie dba o polski handel...
  • K1 03-09-2011, 21:52:
czyli 8 procent wzrostu w IQ a za pierwsze półrocze 9 % czyli drugi kwartał już tylko 1 % wzrostu, zaznaczam że plan został obniżony o 100 mln zł ! W lipcu hoop zrobił 50 % planu !!! Ciekawe co powiecie w podsumowaniu za 9 miesięcy 2011 kiedy będzie spadek vs 2010 bo na razie cały czas czytam że to wina byłego zarządu i działu sprzedaży więc poczekamy co asy zarzadu hoopa zrobią łącznie z asami z obecnej sprzedazy !:)

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 386) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.