Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kofola planuje w 2010 r. zainwestować ponad 50 mln zł

  • Autor: pap
  • Data: 21-03-2010, 20:27
Kofola planuje w 2010 r. zainwestować ponad 50 mln zł

Spółka napojowa Kofola planuje w 2010 roku wydać na inwestycje ponad 50 mln zł. Zamierza m.in. inwestować w umacnianie swoich marek i rozwój sprzedaży. W Polsce chce wprowadzić nową linię napojową.

Spółka nie zdecydowała jeszcze, czy będzie rekomendować wypłatę dywidendy z zysku za 2009 rok. "W tym roku liczymy na inwestycje na poziomie powyżej 50 mln zł" - powiedział PAP prezes Kofoli Jannis Samaras.

"Nie mamy już potrzeby inwestowania w kolejną halę produkcyjną, inwestować będziemy przede wszystkim w rynek, w poszerzenie dystrybucji, w siły sprzedaży oraz w utrzymanie naszych aktywów produkcyjnych na dobrym poziomie technicznym" - dodał Bartosz Marczuk, dyrektor finansowy spółki. Dodał, że pieniądze na inwestycje będą pochodziły ze środków własnych Kofoli.

W 2009 roku Grupa Kofola zainwestowała 83 mln zł, w tym 47 mln zł w budowę hali magazynowo-produkcyjnej w zakładzie Rajecka Lesná na Słowacji.

Spółka nie wyklucza akwizycji, choć nie szuka aktywnie podmiotów do przejęcia. "Nie bronimy się przed akwizycjami, jest to dopełnienie naszej strategii organicznego wzrostu. Często pojawiają się firmy, z którymi rozmawiamy, ale trudno mówić o konkretach. Nie możemy potwierdzić, czy przeprowadzimy jakąś akwizycję w tym roku" - powiedział Samaras.

"Prace są prowadzone, ale nie postawiliśmy sobie za cel, by kupić w tym roku jakąś spółkę. Jeżeli będą ciekawe spółki do kupienia, z ciekawymi markami i potencjałem rozwoju, wtedy będziemy się temu przyglądać" - dodał Marczuk.

Kofola nie wyklucza akwizycji także na jednym z rynków Europy Środkowej i Wschodniej. Obecnie spółka posiada zakłady produkcyjne w czterech krajach: w Polsce, Czechach, na Słowacji i w Rosji. Spółka eksportuje także do innych krajów Europy.

"Na razie jesteśmy na czterech rynkach i wydaje mi się, że mamy jeszcze sporo do zrobienia w tych krajach. Jeśli pojawi się bardzo ciekawa akwizycja na rynku ościennym, to na pewno się jej przyjrzymy" - powiedział Marczuk.

Co do rynku rosyjskiego, Kofola zamierza zwiększać sprzedaż pod własnymi markami oraz planuje ekspansję geograficzną poza Moskwą, do miast o populacji powyżej 1 mln mieszkańców.

W sprawozdaniu finansowym za 2009 roku przychody ze sprzedaży na rynku rosyjskim wzrosły, licząc w złotych, o 100 proc., a wzrost zysku netto, w porównaniu do roku 2008, był prawie czterokrotny, przy czym spółka Megapack w 2008 roku była konsolidowana jedynie za okres od 31 maja.

"Będziemy w Rosji inwestować w rynek, bo chcemy zwiększać sprzedaż pod naszymi markami, może więc nastąpić wzrost kosztów operacyjnych. W tym roku wyniki w części rosyjskiej niekoniecznie będą rosnąć" - powiedział Samaras. "Patrzymy także na możliwości rozwoju w Rosji poprzez akwizycje" - dodał.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KFLKofola SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 733) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH