Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kofola poprawia zyski, obniża koszty i inwestuje. Prezes zapowiada: Nadal będziemy podnosić ceny

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 10-11-2011, 09:56
Kofola poprawia zyski, obniża koszty i inwestuje. Prezes zapowiada: Nadal będziemy podnosić ceny
Prezes Kofoli: Dzięki procesowi stopniowego wprowadzania podwyżek, oszczędzamy klientom szokowej terapii

W ciągu trzech kwartałów 2011 roku, Grupa Kofola, pomimo drogich surowców, wypracowała skorygowany zysk netto przypadający akcjonariuszom większościowym w wysokości 27,1 mln złotych (co oznacza wzrost o 3 proc., licząc rok do roku). Jak tłumaczy spółka, poprawa nastąpiła dzięki wprowadzonej w całej Grupie dyscyplinie kosztowej i optymalizacji procesów.

Grupa Kofola w ciągu dziewięciu miesięcy br., pomimo rekordowo drogich surowców (głównie preform do butelek PET, cukru i izoglukozy) oraz silnej konkurencji w segmencie napojów, poprawiła zysk operacyjny o 9 proc. (z 47,7 mln zł w ciągu trzech kwartałów 2010 do 52,0 mln zł w porównywalnym okresie 2011 roku). Skonsolidowany skorygowany zysk netto, przypadający dla akcjonariuszy Kofola SA, wyniósł 27,1 mln złotych - wobec 26,4 mln złotych przed rokiem. Wynik netto byłby jeszcze wyższy, gdyby nie wpływ wysokiego kursu euro, skutkującego niezrealizowanymi różnicami kursowymi, obciążającymi zysk trzeciego kwartału.

Przychody Grupy w zaraportowanym okresie wzrosły o 4,3 proc. do niemalże miliarda złotych, za sprawą wyższych przychodów Grupy Megapack i Hoop Polska. Wskutek wysokich cen surowców, pomimo wzrostu sprzedaży i działań oszczędnościowych w produkcji, skonsolidowana marża ze sprzedaży spadła z 41 proc. przed rokiem, do 35,4 proc. w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2011 roku.

- W reakcji na rosnące ceny produktów w całej Grupie wprowadziliśmy szereg programów oszczędnościowych, wynikiem czego udało się obniżyć koszty sprzedaży o 11,7 proc., a koszty ogólnego zarządu o 9,3 proc. Oszczędności łącznie przekroczyły 38 mln złotych licząc rok do roku. Dzięki radykalnej dyscyplinie kosztowej udało się skompensować wzrost cen surowców, a nawet nieznacznie poprawić wynik operacyjny sprzed roku - komentuje Jannis Samaras, prezes i większościowy akcjonariusz Grupy Kofola.

- Jesteśmy świadomi, iż jest granica prostego cięcia kosztów, dlatego od wielu miesięcy systematycznie podnosimy ceny naszych produktów. Dzięki temu, iż proces podwyżek rozłożyliśmy w czasie, łatwiej jest zaakceptować klientom to, że nasze napoje kosztują więcej na półce - dodaje.

W minionym kwartale widać już było wpływ podwyżek cen na osiągane marże ze sprzedaży. Pomimo niższych przychodów, marża brutto ze sprzedaży była o 1 punkt procentowy wyższa niż w tym samym okresie przed rokiem. To także rezultat poszukiwania dostawców tańszych surowców oraz postępującej zmiany opakowań na lżejsze. Grupa wykazała wzrost przychodów w najbardziej rentownych segmentach produktowych, tj. napojach gazowanych i syropach. Znaczącej poprawie uległa rentowność segmentu napojów niegazowanych, i to pomimo spadku przychodów z tego segmentu.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KFLKofola SA

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • sakul 15-11-2011, 13:52:
jak to co zrobia tak jak w tym roku wstyczniu zwolna polowe dzialu sprzedazy - twierdzac ze zwiekszaja efektywnosc, podniosa ceny mowiąc ze tego wymaga sytuacja na rynku bo wszedzie drogo- itp. a jak przyjdzie co do czego to znowu wyjdzie ze jest bryndza i tak w kołku
  • Tomek 11-11-2011, 12:09:
widać hoop traci tak szumnie zapowiadaną na początku roku dynamikę wzrostu ! Już niewiele ponad 5 % I - IX rok do roku, ciekawy będzie ostatni kwartał a szczególnie pierwszy 2012 roku ! I Q 2011 był mocno napompowany bo chcieli pokazać lepszy wynik więc co zrobi super ekipa aby odnotowac wzrost vs 2011 ? Samą Hoop Colą i Paolą nie da rady tego dłużej ciągnąć ... Już mówią że lato było kiepskie ostatnio słyszałem że ostatnia ekipa - zawsze znajdzie sie wytłumaczenie ...

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 538) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.