Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Komisja Etyki Reklamy: Reklama Minerando dyskredytuje markę Caprio i straszy widzów

  • Autor: Weronika Pietrykowska, portalspozywczy.pl
  • Data: 06-11-2009, 16:17
Komisja Etyki Reklamy: Reklama Minerando dyskredytuje markę Caprio i straszy widzów

Zespół Orzekający Komisji Etyki Reklamy opublikował w piątek decyzję dotyczącą reklamy porównawczej napoju Minerando. Według Zespołu reklama ta narusza normy Kodeksu Etyli Reklamy. Dlaczego? Zdaniem decydentów wprowadza konsumentów w błąd, dyskredytuje konkurencyjny produkt i straszy konsumentów.

Reklama, w której Agros Nova porównywała swój napój Minerando z produktem konkurencyjnej spółki Maspex - napojem Caprio, wprowadza konsumentów w błąd. "Zespół Orzekający uznał, że reklama dyskredytuje konkurencyjny produkt - napój Caprio - sugerując, że producent Caprio stosuje fałszywe oznaczenia na opakowaniu tego produktu i ukrywa w ten sposób obecność w produkcie substancji uchodzących w społecznym mniemaniu za szkodliwe" - czytamy w uchwale.

"Reklama w żadnym zakresie nie stwierdza ani nie sugeruje szkodliwości Caprio, a jedynie dokonuje, w sposób jak najbardziej zgodny z prawem, jego rzetelnego porównania z reklamowanym napojem Minerado. Dokonane porównanie dotyczy istotnych, obiektywnych i sprawdzalnych cech obu produktów i zostało zaprezentowane w reklamie w sposób jak najbardziej obiektywny poprzez odwołanie się wyłącznie do informacji umieszczonych przez producenta w metryczce składu Caprio, podlegających weryfikacji przez odbiorcę" - argumentowali przedstawiciele Agros Nova podczas posiedzenia komisji 22 października.

Natomiast reprezentanci Maspeksu podkreślali, że Agros Nova "usiłuje przekonać konsumentów, że oferowany przez niego napój jest lepszy od produktu konkurencyjnego poprzez uwypuklenie rzekomych negatywnych skutków spożywania produktów zawierających tzw. słodziki, co może zakłócić proces decyzyjny konsumentów i skłonić ich poprzez odwołanie się do emocji (obawy, lęku), do zakupu napoju Minerando, a nie napoju Caprio". Maspex podkreśla, że użyte w napoju CAPRIO substancje słodzące są substancjami legalnie używanymi i nieszkodliwymi dla konsumentów.

Zdaniem Zespołu Orzekającego reklama także straszy konsumentów w nieuzasadniony sposób, gdyż - jak wyjaśniają eksperci - napój Caprio nie zawiera substancji, które byłyby prawnie niedopuszczalne do stosowania w środkach spożywczych.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 944) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH