Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kompania Piwowarska będzie inwestować w sprzedaż i marketing

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 11-06-2011, 10:03
Kompania Piwowarska będzie inwestować w sprzedaż i marketing
Eric McCloskey - Special Projects Director, Kompania Piwowarska

Przede wszystkim będziemy inwestować w marki. Od strony produkcyjnej - mamy w Polsce trzy browary i to na razie wystarczy - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Eric McCloskey, Special Projects Director w Kompanii Piwowarskiej.

- W ostatnich latach sprzedaż piwa spada...

- Wynika to z wielu czynników, z których najistotniejszym był wzrost akcyzy na alkohol. Stanowi ona ok. 35 proc. ceny detalicznej produktu. Wrażliwość cenowa polskiego konsumenta jest niezwykle wysoka. Dlatego podniesienie ceny o 1 proc., przekłada się na spadek konsumpcji o 1,7 proc. Chociaż kryzys w Polsce osiągnął jedynie umiarkowany poziom, wzrosty cen piwa spowodowały spadek jego sprzedaży. Co prawda, Kompanii Piwowarskiej udało się utrzymać zyskowność na niezmienionym poziomie, ale odbyło się to z dużym wysiłkiem, jaki firma włożyła w szukanie oszczędności i cięcie kosztów. Tymczasem ceny surowców idą w górę. Ostatnio przeprowadziliśmy reorganizację spółki, w celu dostosowania jej do obecnych realiów.

- Na czym polegała reorganizacja?

- Zmiany dotyczyły przede wszystkim wewnętrznej struktury spółki. Musieliśmy lepiej dopasować się do nowych wymagań naszych klientów. Nie tylko końcowych konsumentów, ale partnerów biznesowych, zwłaszcza sieci handlowych. Rynek handlu nowoczesnego szybko się rozwija, sieci się konsolidują, czego najlepszym przykładem może być niedawna transakcja Eurocashu z Emperią. Przykłady można mnożyć. Natomiast sprzedaż w kanale małych i średnich sklepów drastycznie spada. Coraz więcej rynku zgarniają dyskonty. Mniejsi gracze często, aby ratować biznes dołączają do formatów franczyzowych. Zmiany w handlu są bardzo wyraźne i wpływają znacząco na działalność Kompanii Piwowarskiej. Dlatego dopasowujemy wewnętrzną strukturę, aby jak najlepiej spełniać oczekiwania naszych partnerów handlowych.

- W co spółka będzie inwestować?

- Planujemy inwestycje głównie w marki. Od strony produkcyjnej - mamy w Polsce trzy browary i to na razie wystarczy. Niestety, niedawno musieliśmy zamknąć browar w Kielcach, bo realia biznesowe sprawiły, że utrzymywanie przesadnie wysokich zdolności produkcyjnych nie miało sensu. Oczywiście, na bieżąco będziemy unowocześniać produkcję w naszych browarach. Niemniej, przede wszystkim będziemy inwestować w sprzedaż i marketing.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 347) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.