REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Kompania Piwowarska będzie inwestować w sprzedaż i marketing

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 11-06-2011, 10:03
Kompania Piwowarska będzie inwestować w sprzedaż i marketing
Eric McCloskey - Special Projects Director, Kompania Piwowarska

Przede wszystkim będziemy inwestować w marki. Od strony produkcyjnej - mamy w Polsce trzy browary i to na razie wystarczy - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Eric McCloskey, Special Projects Director w Kompanii Piwowarskiej.

REKLAMA

- W ostatnich latach sprzedaż piwa spada...

- Wynika to z wielu czynników, z których najistotniejszym był wzrost akcyzy na alkohol. Stanowi ona ok. 35 proc. ceny detalicznej produktu. Wrażliwość cenowa polskiego konsumenta jest niezwykle wysoka. Dlatego podniesienie ceny o 1 proc., przekłada się na spadek konsumpcji o 1,7 proc. Chociaż kryzys w Polsce osiągnął jedynie umiarkowany poziom, wzrosty cen piwa spowodowały spadek jego sprzedaży. Co prawda, Kompanii Piwowarskiej udało się utrzymać zyskowność na niezmienionym poziomie, ale odbyło się to z dużym wysiłkiem, jaki firma włożyła w szukanie oszczędności i cięcie kosztów. Tymczasem ceny surowców idą w górę. Ostatnio przeprowadziliśmy reorganizację spółki, w celu dostosowania jej do obecnych realiów.

- Na czym polegała reorganizacja?

- Zmiany dotyczyły przede wszystkim wewnętrznej struktury spółki. Musieliśmy lepiej dopasować się do nowych wymagań naszych klientów. Nie tylko końcowych konsumentów, ale partnerów biznesowych, zwłaszcza sieci handlowych. Rynek handlu nowoczesnego szybko się rozwija, sieci się konsolidują, czego najlepszym przykładem może być niedawna transakcja Eurocashu z Emperią. Przykłady można mnożyć. Natomiast sprzedaż w kanale małych i średnich sklepów drastycznie spada. Coraz więcej rynku zgarniają dyskonty. Mniejsi gracze często, aby ratować biznes dołączają do formatów franczyzowych. Zmiany w handlu są bardzo wyraźne i wpływają znacząco na działalność Kompanii Piwowarskiej. Dlatego dopasowujemy wewnętrzną strukturę, aby jak najlepiej spełniać oczekiwania naszych partnerów handlowych.

- W co spółka będzie inwestować?

- Planujemy inwestycje głównie w marki. Od strony produkcyjnej - mamy w Polsce trzy browary i to na razie wystarczy. Niestety, niedawno musieliśmy zamknąć browar w Kielcach, bo realia biznesowe sprawiły, że utrzymywanie przesadnie wysokich zdolności produkcyjnych nie miało sensu. Oczywiście, na bieżąco będziemy unowocześniać produkcję w naszych browarach. Niemniej, przede wszystkim będziemy inwestować w sprzedaż i marketing.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 158) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH