Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kompania Piwowarska dostarcza dziennie nawet 31 tys. palet piwa

  • Autor: pr
  • Data: 29-08-2012, 15:18
Kompania Piwowarska dostarcza dziennie nawet 31 tys. palet piwa

Kompania Piwowarska przewozi dziennie nawet 31 tys. palet piwa do ponad 1100 lokalizacji. W 2011 roku wolumen wyniósł w sumie ponad 14 milionów hektolitrów. Aby obsłużyć sprzedaż tej wielkości, pojazdy pracujące dla KP przejechały niemal 30 milionów kilometrów.

Obecnie logistyka jest elementem zapewniającym przedsiębiorstwom przewagę konkurencyjną na rynku. Z jednej strony dostarczanie produktów powinno odbywać się w sposób efektywny kosztowo, przy realizacji wymagań jakościowych i zgodnie z zapisami kontraktów handlowych. Z drugiej - należy uwzględniać przepisy i regulacje prawne, na które składają się m.in. ograniczenia dotyczące czasu pracy kierowców, prawa przewozowego, tonażu załadunku, jakości i sieci dróg czy podatki drogowe. Zadaniem logistyki jest zatem nieustanne poszukiwanie kompromisu w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu i z poszanowaniem aktualnie obowiązujących priorytetów.

W łańcuchu dostaw piwa bardzo ważne są opakowania zwrotne, które trzeba sprawnie odebrać z poszczególnych miejsc dostaw i posortowane odwieźć do browarów w celu ponownego wykorzystania. Im szybsza rotacja piwa w detalu, tym lepsza jego jakość dla konsumentów. Dla producenta oznacza to większą dostępność opakowań zwrotnych do ponownego użycia, a poza tym większą dbałość o środowisko naturalne.

O sprawności logistyki w łańcuchu dostaw piwa świadczy elastyczność i zdolność reagowania na szybkie i nieprzewidywalne skoki wolumenów w dużej skali. Kompania Piwowarska ma takie możliwości dzięki sieci 14 centrów dystrybucji na terenie całego kraju, przy czym 3 centra usytuowane są bezpośrednio przy browarach w Poznaniu, Tychach i Białymstoku. Ponadto KP dysponuje własną flotą ciężarową, którą konsekwentnie rozwija, czego efektem jest zwiększenie zatrudnienia w logistyce.

- Uwarzenie doskonałego piwa to tylko połowa sukcesu. Równie istotne jest, by w możliwie najkrótszym czasie dowieźć ten świeży produkt konsumentowi, zapewniając odpowiednie warunki przechowalnicze i przewozowe. Dlatego można powiedzieć, że logistyka wraz z działem sprzedaży odpowiada za wizerunek i jakość produktów, po które sięgają nasi konsumenci - mówi Konrad Czebreszuk, dyrektor ds. logistyki w Kompanii Piwowarskiej. - To od jakości realizowanych dostaw w dużej mierze zależy, jak konsument postrzega danego producenta, a w konsekwencji - jakie decyzje zakupowe podejmie.

KOMENTARZE: (9)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Adam 09-09-2012, 17:26:
31 tysięcy palet to ok tysiąc samochodów z naczepą o długości 17 m. = 17 tysięcy metrów ciężarówek = 17 kilometrów . Ktoś chyba przesadził z reklama KP.
  • carlsberg 05-09-2012, 22:35:
Ciekawe jak zachowują reżim temperaturowy wożąc towar plandekami....
  • ms 30-08-2012, 21:28:
Analityku a gdzie jest napisane że dostarczają tyle palet na rynek? W artykule jest napisane wyraźnie że dostarczają do "1100 lokalizacji" - czyli w grę wchodzą również lokalizacje wewnętrzne jak centra dystrybucji. Poza tym nie jest napisane że taki ruch jest codziennie - w niektórych okresach mogą by górki. Czytaj proszę ze zrozumieniem...

Zobacz wszystkie komentarze (9)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 340) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH