Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kompania Piwowarska: Mistrzostwa spowodowały wzrost obrotów

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 04-07-2012, 10:15
Kompania Piwowarska: Mistrzostwa spowodowały wzrost obrotów
Paweł Kwiatkowski, dyrektor ds. korporacyjnych Kompanii Piwowarskiej

- W ostatnich miesiącach zanotowaliśmy zdecydowany wzrost sprzedaży w szczególności naszych największych marek (Tyskie, Lech, Żubr, Redds), przy czym największy, ponadprzeciętny wzrost sprzedaży zanotowaliśmy w maju, z trzech powodów: pogody, nowości oraz Euro 2012 - powiedział serwisowi portalspozywczy.pl Paweł Kwiatkowski, dyrektor ds. korporacyjnych Kompanii Piwowarskiej.

- Zwiększenie zapotrzebowania hurtowników spowodowane jest rozgrywkami piłkarskimi i przyjazdem kibiców, a także rozpoczynającym się sezonem wakacyjno-urlopowym. Kompania Piwowarska nie prowadzi detalicznej sprzedaży, ale sprzedaje piwo do dystrybutorów (hurtu), skąd nasz produkt trafia do detalu. Z tego względu zwiększenie zapotrzebowania na piwo wpływa na poziom sprzedaży z wyprzedzeniem. Dlatego nasza sprzedaż rośnie wówczas, gdy handel spodziewa się zwiększonego zainteresowania naszym produktem w kolejnych tygodniach - dlatego dla nas ta najwyższa sprzedaż przypadła właśnie na maj - komentuje Paweł Kwiatkowski.

Jak dodaje, wyniki sprzedaży w czerwcu już nie są tak fantastyczne i nie bez znaczenia była tutaj także kapryśna pogoda. - Jednak dla nas piłka jest cały czas w grze! Jesteśmy na początku sezonu letniego (lipiec-sierpień to szczyt sezonu, który ostatnimi laty przedłuża się także o ciepły wrzesień), a największa promocja marki Tyskie Piąty Stadion wciąż trwa. Promocja ta obejmuje także Igrzyska Olimpijskie (marka Tyskie jest sponsorem Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej), więc nadal będziemy kibicować naszym. A zatem jeżeli tylko pogoda nie pokrzyżuje nam planów to liczymy na dalsze wzrosty - mówi dyrektor KP SA.

Nasz rozmówca potwierdza, że bardzo dużym zainteresowaniem w czasie Euro cieszyło się nasze Centrum Wycieczkowe Lech w Poznaniu. - Wielonarodowy tłum zagranicznych gości dzień w dzień przybywał do nas by zwiedzić browar i skosztować polskiego piwa. W tygodniu, w którym w Poznaniu były mecze odwiedziło nas ok. 1200 osób czyli o 64 proc. więcej niż w przeciętnym tygodniu otwarcia Centrum i były to wyłącznie wycieczki obcojęzyczne. Klienci najchętniej kupowali piwo Lech Premium i Lech Pils: w tym czasie w pubie przy browarze obrót wzrósł o 300 proc. - tłumaczy Paweł Kwiatkowski.

Kwiatkowski podkreśla, że polski rynek piwa wzrósł w minionym roku o ok. 5 proc. W tym roku branża spodziewa się 1-2 proc. wzrostu, co jest w znacznym stopniu uzależnione od pogody. - Ogółem spośród naszych piw zdecydowanie najlepiej sprzedawały się nasze największe marki, w tym szczególnie Tyskie - mówi.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • m 08-07-2012, 12:55:
do Aniamarlena - to jest normalne że lokal podpisuje "lojalkę" z którymś z browarów. To nie są praktyki KP tylko normalne działanie na rynku. Rozejrzyj się po lokalach które odwiedzasz a zauważysz że wiele z nich ma w ofercie piwa jednego tylko producenta np. Kompanii, Grupy żywiec czy Carlsberga. Firmy te po prostu walczą o najlepsze lokale i lokalizacje. I nie bój się- właścicielowi takiego lokalu się to po prostu opłaca, bo dostaje za to dobrą kasę. Pozdrawiam
  • Aniamarlena 06-07-2012, 09:28:
Ciekawi mnie czy Kompania Piwowarska ma jakieś zapędy antysemickie? Byłam świadkiem takiego zdarzenia, że podjechał do knajpki na Starówce Warszawy samochód dostawczy z firmy Maccabee Poland (przepraszam jeśli źle zapamiętałam) i handlowiec zapytał właściciela knajpki czy nie chce przyjąć do sprzedaży piwa Koszernego z Izraela. Przyjeżdża masa turystów z Izraela a i w Polsce jest nie mało ludzi tej narodowości. Oni też lubią piwo - skoro je produkują....prawda? Jest Gorąco a taki turysta bądź Żyd ortodoksyjny nie tknie jakiejkolwiek żywności niekoszernej... Handlowiec dodał że posiada - oczywiście - certyfikaty, które hętnie dołoży do piwa. Właściciel podziękował i powiedział,że podpisał "lojalkę" z Kompanią Piwowarską i nie może przyjąć innego piwa. Czy nie zahacza to o praktyki monopolowe?
  • Tomek 05-07-2012, 00:34:
hahaha ludzi w sklepach i knajpach jak kot napłakał a oni mają sprzedaż że hohoho ,jedna wielka ściema KP jak zawsze, normalnie mogą se nagrać już serial kolejny hehe

Zobacz wszystkie komentarze (4)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 946) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH