Kompania Piwowarska: Nasza sprzedaż wzrosła o 10 proc., rynek spadł o 0,6 proc.

W okresie od kwietnia do września 2012 r., czyli w pierwszej połowie roku finansowego 2013, Kompania Piwowarska sprzedała 8,7 mln hl piwa, co oznacza 10-proc. wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym. Spółka szacuje, że w tym czasie cały rynek spadł o 0,6 proc., do 37,9 mln hl.
POWIĄZANE TEMATY
Udział rynkowy Kompanii Piwowarskiej wyniosły w tym czasie 38,5 proc., Jak szacuje KP, firma skorzystała ze wzrostu rynku piwa w pierwszym kwartale roku finansowego, na który wpływ miała zarówno intensyfikacja działań marketingowych, jak i korzystne warunki pogodowe. Jednakże w drugim kwartale tego półrocza wzrost ten został stłumiony spadkiem optymizmu konsumenckiego w całym kraju.
- Zadowalające wyniki branży piwnej w okresie pomiędzy kwietniem a wrześniem to efekt zarówno sprzyjających warunków pogodowych, jak i wysiłków producentów w zakresie innowacji oraz ich aktywności marketingowej - mówi Robert Priday, prezes zarządu KP.
- Jednak wskaźniki optymizmu konsumenckiego nadal obniżają się i dlatego sądzę, że na koniec roku należy spodziewać się wzrostu na znacznie niższym poziomie - dodaje.
Kompania Piwowarska w ciągu sześciu miesięcy poszerzyła swą ofertę rynkową o aż 8 produktów. Na wprowadzeniu na rynek innowacji skorzystały główne marki KP. W ciągu półrocza marka Tyskie (segment mainstream) urosła o 15% w porównaniu do roku ubiegłego; do wyniku tego przyczyniły się agresywna kampania marketingowa oraz wprowadzenie na rynek jej alternatywnego wariantu Tyskie Klasyczne.
Tyskie pozostaje marką nr 1 na polskim rynku piwa umacniając swą pozycję na terenie całego kraju. Wzrost marki Lech (segment premium) wsparty był wprowadzeniem piwa Lech Shandy, które przyczyniło się do stworzenia nowej piwnej kategorii i przyniosło bardzo obiecujące wyniki sprzedaży.
- Jakkolwiek wzrost sprzedaży tych marek miał wpływ na przychody, to jednak w pewnym stopniu negatywnie odbiła się na nich struktura asortymentu sprzedawanych marek oraz niezwykle konkurencyjne środowisko rynkowe. Zjawiska te, w połączeniu z wyższymi cenami surowców i opakowań oraz zwiększonymi wydatkami na działania marketingowe wspierające wprowadzanie na rynek nowych produktów, spowodowały niewielki spadek wskaźnika zysku EBITA w omawianym okresie - ocenia spółka.
Również dziś swe wyniki półroczne za okres do września 2012 publikuje SABMiller plc, spółka-matka Kompanii Piwowarskiej, jeden z największych na świecie producentów piwa z zakładami produkcyjnymi i działaniami dystrybucyjnymi na sześciu kontynentach.
Jak podaje KP, wolumen sprzedaży napojów ogółem w SABMiller plc był o 4% wyższy niż we wcześniejszym okresie, w ujęciu organicznym, przy czym wolumen piwa wzrósł o 4%, napojów bezalkoholowych o 6%, a wolumen innych napojów alkoholowych o 12%. Wzrost wolumenu, selektywne podwyżki cenowe i poprawa asortymentu marek w większości regionów zaowocowała wzrostem przychodów grupy o 8% w ujęciu organicznym, przy stałym kursie walutowym, oraz wzrostem przychodów na hektolitr o 3%.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE: (6)
Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!
Zobacz wszystkie komentarze (6)