REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Kompania Piwowarska: Nasza sprzedaż wzrosła o 10 proc., rynek spadł o 0,6 proc.

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 22-11-2012, 10:47
Kompania Piwowarska: Nasza sprzedaż wzrosła o 10 proc., rynek spadł o 0,6 proc.
Robert Priday, prezes zarzą…du KP

W okresie od kwietnia do września 2012 r., czyli w pierwszej połowie roku finansowego 2013, Kompania Piwowarska sprzedała 8,7 mln hl piwa, co oznacza 10-proc. wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym. Spółka szacuje, że w tym czasie cały rynek spadł o 0,6 proc., do 37,9 mln hl.

REKLAMA

Udział rynkowy Kompanii Piwowarskiej wyniosły w tym czasie 38,5 proc., Jak szacuje KP, firma skorzystała ze wzrostu rynku piwa w pierwszym kwartale roku finansowego, na który wpływ miała zarówno intensyfikacja działań marketingowych, jak i korzystne warunki pogodowe. Jednakże w drugim kwartale tego półrocza wzrost ten został stłumiony spadkiem optymizmu konsumenckiego w całym kraju.

- Zadowalające wyniki branży piwnej w okresie pomiędzy kwietniem a wrześniem to efekt zarówno sprzyjających warunków pogodowych, jak i wysiłków producentów w zakresie innowacji oraz ich aktywności marketingowej - mówi Robert Priday, prezes zarządu KP.

- Jednak wskaźniki optymizmu konsumenckiego nadal obniżają się i dlatego sądzę, że na koniec roku należy spodziewać się wzrostu na znacznie niższym poziomie - dodaje.

Kompania Piwowarska w ciągu sześciu miesięcy poszerzyła swą ofertę rynkową o aż 8 produktów. Na wprowadzeniu na rynek innowacji skorzystały główne marki KP. W ciągu półrocza marka Tyskie (segment mainstream) urosła o 15% w porównaniu do roku ubiegłego; do wyniku tego przyczyniły się agresywna kampania marketingowa oraz wprowadzenie na rynek jej alternatywnego wariantu Tyskie Klasyczne.

Tyskie pozostaje marką nr 1 na polskim rynku piwa umacniając swą pozycję na terenie całego kraju. Wzrost marki Lech (segment premium) wsparty był wprowadzeniem piwa Lech Shandy, które przyczyniło się do stworzenia nowej piwnej kategorii i przyniosło bardzo obiecujące wyniki sprzedaży.

- Jakkolwiek wzrost sprzedaży tych marek miał wpływ na przychody, to jednak w pewnym stopniu negatywnie odbiła się na nich struktura asortymentu sprzedawanych marek oraz niezwykle konkurencyjne środowisko rynkowe. Zjawiska te, w połączeniu z wyższymi cenami surowców i opakowań oraz zwiększonymi wydatkami na działania marketingowe wspierające wprowadzanie na rynek nowych produktów, spowodowały niewielki spadek wskaźnika zysku EBITA w omawianym okresie - ocenia spółka.

Również dziś swe wyniki półroczne za okres do września 2012 publikuje SABMiller plc, spółka-matka Kompanii Piwowarskiej, jeden z największych na świecie producentów piwa z zakładami produkcyjnymi i działaniami dystrybucyjnymi na sześciu kontynentach.

Jak podaje KP, wolumen sprzedaży napojów ogółem w SABMiller plc był o 4% wyższy niż we wcześniejszym okresie, w ujęciu organicznym, przy czym wolumen piwa wzrósł o 4%, napojów bezalkoholowych o 6%, a wolumen innych napojów alkoholowych o 12%. Wzrost wolumenu, selektywne podwyżki cenowe i poprawa asortymentu marek w większości regionów zaowocowała wzrostem przychodów grupy o 8% w ujęciu organicznym, przy stałym kursie walutowym, oraz wzrostem przychodów na hektolitr o 3%.

KOMENTARZE: (6)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Paweł 03-12-2012, 22:08:
Znam hurtownie która w listopadzie z 10 wózków ktore miała kupić kupiła 1, ciekawe jakimi wzrostami bedą sie chwalić w drugiej połówce...
  • piwko 23-11-2012, 11:09:
ta butelka w paintcie wklejana ?
  • sic 23-11-2012, 10:39:
"na koniec roku " to chyba spadnie a nie wzrośnie, święta i pogoda nie na piwo. dokładnie - ratuje ich eksport i obniżanie jakości, a wprowadzanie nowych face-ów ma na celu sztuczne podbijanie sprzedaży bo piwo to nie czekoladki do których można wcisnąć ze 100 różnych smaków, ale cóż marketing i zarząd często się zmienia, w dodatku jest egzotyczny jak na Polskę.

Zobacz wszystkie komentarze (6)

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (11 967) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH