REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Kompania Piwowarska zwiększyła sprzedaż o 3,9 proc .

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 14-05-2009, 14:11
Kompania Piwowarska zwiększyła sprzedaż o 3,9 proc .

Kompania Piwowarska w ciągu roku rozrachunkowego F09, zakończonego 31 marca 2009 r. zwiększyła swoje udziały w polskim rynku piwowarskim o 2,2 punkty proc. do 42,9 proc. Sprzedaż piwa pod markami należacymi do KP wzrosła o 3,9 proc. do 15,1 mln hl. Wyniki Kompanii na tle całej branży, wypadają nieźle. W tym czasie bowiem piwowarzy w całej Polsce odnotowali 1,5-proc. spadek sprzedaży.

REKLAMA

- Rynek piwa, jako jedna z pierwszych branż w Polsce odczuła negatywny wpływ światowego kryzysu gospodarczego, który już jesienią 2008 roku objawił się spowolnieniem sprzedaży piwa. W ciągu minionego roku finansowego branża piwowarska po raz pierwszy od wielu lat odnotowała spadek sprzedaży. Biorąc pod uwagę te trudne warunki, wypracowaliśmy bardzo dobre rezultaty: zdecydowany wzrost sprzedaży, zwiększenie udziału w rynku oraz lepsze wyniki finansowe - mówi Dieter Schulze, dyrektor generalny Kompanii Piwowarskiej.

Wzrost sprzedaży został odzwierciedlony we wzroście przychodów o 9,1 proc. oraz wzroście zysku netto o 2,4 proc., mimo zwiększonych kosztów surowców oraz wyższego opodatkowania. Przychody w przeliczeniu na 1 hektolitr zwiększyły się o 6 proc., m.in. w wyniku trzech podwyżek cen wprowadzonych w ciągu roku jako przeciwwaga dla zwiększonej presji kosztowej. Bezpośrednią przyczyną trzeciej z ww. podwyżek cen była znaczna podwyżka podatku akcyzowego (13,6 proc.), wprowadzona w życie 1 marca 2009 roku. Wywarła ona silny, negatywny wpływ na poziom sprzedaży w marcu a skutki zwiększonych obciążeń podatkowych będą odczuwalne przez cały rok F10.

Wsród marek KP, Tyskie pozostało najlepiej sprzedającą się marką spośród wszystkich polskich piw i zwiększyło swój udział w rynku do 17,3 proc. Zwiększyła się także sprzedaż marki Żubr a udział w rynku wzrósł do poziomu 13 proc. Żubr jest drugą na polskim rynku marką piwa pod względem wielkości sprzedaży. Sprzedaż i udział w rynku zwiększyła także marka Lech.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (22 870) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH