Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Koncern PepsiCo ujawnia nową strategię rozwoju produktowego

  • Autor: poratlspozywczy.pl/pr
  • Data: 08-04-2010, 12:18
Koncern PepsiCo ujawnia nową strategię rozwoju produktowego

PepsiCo, jeden z największych producentów żywności i napojów na świecie, chce o 15 - 25 proc. ograniczyć w swoich produktach zawartość sodu, cukru oraz kwasów nasyconych. Koncern przedstawił właśnie globalny program w zakresie żywienia, ekologii i rozwoju środowiska pracy. Cele te są elementem strategii "Performance with Purpose" realizowanej przez PepsiCo.

Amerykański koncern chce zachęcić konsumentów do zdrowszego trybu życia i odpowiedzieć na rosnące potrzeby w zakresie zdrowia, PepsiCo planuje istotne zmiany w formułach produktów w swoich wiodących markach żywności i napojów sprzedawanych na największych rynkach: Zwiększenie liczby produktów pełnoziarnistych, owoców i warzyw, orzechów, ziaren i posiłków niskotłuszczowych. Zredukowanie o 25 proc. przeciętnej zawartości sodu w porcji w wiodących markach żywności do 2015 r. Zmniejszenie o 25 proc. przeciętnej zawartość cukru w porcji w wiodących markach napojów do 2020 r. Zmniejszenie o 15 proc. przeciętnej zawartości kwasów tłuszczowych nasyconych w porcji w wiodących markach żywności do 2020 r.

Zobowiązania PepsiCo są już obecnie realizowane. - Jeszcze w 2010 roku otworzymy centrum badawcze warte 20 mln euro, którego zadaniem będzie opracowywanie nowych receptur przekąsek odpowiadających na potrzeby europejskich konsumentów. Usunęliśmy z formuł produktów konserwanty, sztuczne barwniki i sztuczne aromaty. Nie reklamujemy
i nie sprzedajemy produktów dzieciom poniżej 8 lat - powiedziała Małgorzata Skonieczna, Dyrektor External Communications, Europe Division, PepsiCo.

PepsiCo jest jednym z 10 największych producentów żywności i napojów, którzy podpisali globalne zobowiązanie do działań na rzecz strategii w zakresie diety, aktywności fizycznej i zdrowia "Global Commitment to Action on the Global Strategy on Diet, Physical Activity and Health", przedstawionej Światowej Organizacji Zdrowia w 2008.

W ramach tej strategii PepsiCo zobowiązało się w dziedzinie zdrowia i zrównoważonego rozwoju społecznego do zamieszczenia do 2012 r. na opakowaniach żywności i napojów informacji o zawartości kalorycznej i składnikach odżywczych oraz wycofaniu sprzedaży bezpośredniej napojów z zawartością cukru w szkołach podstawowych i średnich do 2012 r.

W dziedzinie ekologii koncern postanowił zmniejszyć do 2012 r. wagi wykorzystywanych opakowań o 160 tys. ton, co pozwoli na zmniejszenie liczby składowanych odpadów o 454 tys. ton oraz eliminacji wytwarzania odpadów komunalnych w zakładach produkcyjnych PepsiCo, a także redukcji absolutnej emisji gazów cieplarnianych w globalnej działalności koncernu.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • MR 17-04-2010, 19:15:
Pepsi w nowej szacie graficznej: inny napis etykiety, inna kolorystyka to już nie jest pepsi. Zepsuliście smak!!!!
  • MR 17-04-2010, 19:14:
Pepsi w nowej szacie graficznej: inny napis etykiety, inna kolorystyka to już nie jest pepsi. Zepsuliście smak!!!!

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 476) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH