REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Koncern PepsiCo ujawnia nową strategię rozwoju produktowego

  • Autor: poratlspozywczy.pl/pr
  • Data: 08-04-2010, 12:18
Koncern PepsiCo ujawnia nową strategię rozwoju produktowego

PepsiCo, jeden z największych producentów żywności i napojów na świecie, chce o 15 - 25 proc. ograniczyć w swoich produktach zawartość sodu, cukru oraz kwasów nasyconych. Koncern przedstawił właśnie globalny program w zakresie żywienia, ekologii i rozwoju środowiska pracy. Cele te są elementem strategii "Performance with Purpose" realizowanej przez PepsiCo.

REKLAMA

Amerykański koncern chce zachęcić konsumentów do zdrowszego trybu życia i odpowiedzieć na rosnące potrzeby w zakresie zdrowia, PepsiCo planuje istotne zmiany w formułach produktów w swoich wiodących markach żywności i napojów sprzedawanych na największych rynkach: Zwiększenie liczby produktów pełnoziarnistych, owoców i warzyw, orzechów, ziaren i posiłków niskotłuszczowych. Zredukowanie o 25 proc. przeciętnej zawartości sodu w porcji w wiodących markach żywności do 2015 r. Zmniejszenie o 25 proc. przeciętnej zawartość cukru w porcji w wiodących markach napojów do 2020 r. Zmniejszenie o 15 proc. przeciętnej zawartości kwasów tłuszczowych nasyconych w porcji w wiodących markach żywności do 2020 r.

Zobowiązania PepsiCo są już obecnie realizowane. - Jeszcze w 2010 roku otworzymy centrum badawcze warte 20 mln euro, którego zadaniem będzie opracowywanie nowych receptur przekąsek odpowiadających na potrzeby europejskich konsumentów. Usunęliśmy z formuł produktów konserwanty, sztuczne barwniki i sztuczne aromaty. Nie reklamujemy
i nie sprzedajemy produktów dzieciom poniżej 8 lat - powiedziała Małgorzata Skonieczna, Dyrektor External Communications, Europe Division, PepsiCo.

PepsiCo jest jednym z 10 największych producentów żywności i napojów, którzy podpisali globalne zobowiązanie do działań na rzecz strategii w zakresie diety, aktywności fizycznej i zdrowia "Global Commitment to Action on the Global Strategy on Diet, Physical Activity and Health", przedstawionej Światowej Organizacji Zdrowia w 2008.

W ramach tej strategii PepsiCo zobowiązało się w dziedzinie zdrowia i zrównoważonego rozwoju społecznego do zamieszczenia do 2012 r. na opakowaniach żywności i napojów informacji o zawartości kalorycznej i składnikach odżywczych oraz wycofaniu sprzedaży bezpośredniej napojów z zawartością cukru w szkołach podstawowych i średnich do 2012 r.

W dziedzinie ekologii koncern postanowił zmniejszyć do 2012 r. wagi wykorzystywanych opakowań o 160 tys. ton, co pozwoli na zmniejszenie liczby składowanych odpadów o 454 tys. ton oraz eliminacji wytwarzania odpadów komunalnych w zakładach produkcyjnych PepsiCo, a także redukcji absolutnej emisji gazów cieplarnianych w globalnej działalności koncernu.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • MR 17-04-2010, 19:15:
Pepsi w nowej szacie graficznej: inny napis etykiety, inna kolorystyka to już nie jest pepsi. Zepsuliście smak!!!!
  • MR 17-04-2010, 19:14:
Pepsi w nowej szacie graficznej: inny napis etykiety, inna kolorystyka to już nie jest pepsi. Zepsuliście smak!!!!

Zobacz wszystkie komentarze (2)

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 295) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH