Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Koniec boomu w branży napojowej

  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 24-01-2013, 08:35
Koniec boomu w branży napojowej
Polacy coraz chętniej sięgają po wodę - bo jest tańsza i zdrowsza niż napoje słodzone

Euromonitor szacuje, że przez cztery kolejne lata wartość sprzedaży detalicznej napojów bezalkoholowych będzie w naszym kraju rosła, jednak tylko o nieco ponad 1 proc. rocznie - czytamy w Rzeczpospolitej.

Z powodu kryzysu konsumenci są coraz bardziej oszczędni co wpływa na rozwój tanich marek własnych w branży spożywczej, w tym w branży napojów bezalkoholowych.

Jak informuje Rzeczpospolita z danych Euromonitora wynika, że wartość rynku soków będzie się kurczyć w najbliższym czasie o ok. 2 proc. rocznie. Mniej pieniędzy konsumenci będąwydawać również na napoje gazowane. Według szacunków w 2016 r. wydamy na nie 4,4 mld zł wobec 4,7 mld zł w 2012 r.

Zwiększać ma się jednak sprzedaż wody butelkowanej. Za cztery lata wartość jej sprzedaży ma sięgnąć 4,1 mld zł wobec 3,2 mld zł w 2012 r. Sprzedaż wody rośnie bo jestona tańsza niż napoje gazowane czy soki. A do tego Polacy chętniej dbają o zdrowie i częściej sięgają po wodę niż slie napoje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 477) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH