Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Koniec dwunastoletniego sporu między Delectą a Dr. Oetkerem

Wyrok Sądu Apelacyjnego w Krakowie zakończył dwunastoletni proces sądowy między Rieber Foods Polska a Dr. Oetkerem. Właściciel marki Delecta ma wyłączne prawo do stosowania zarejestrowanego znaku towarowego Karpatka. Firma zamierza walczyć z innymi graczami, którzy bezprawnie korzystają ze znaku Karpatka.

Koniec dwunastoletniego sporu między Delectą a Dr. Oetkerem
Tylko Delecta ma prawo korzystać ze znaku Karpatka

Krem Karpatka został wprowadzony na rynek w 1986 roku przez Kujawskie Zakłady Koncentratów Spożywczych we Włocławku (obecnie Rieber Foods Polska S.A. z marką Delecta).

W 1995 roku znak towarowy Karpatka został zgłoszony przez Rieber Foods Polska S.A. do Urzędu Patentowego i objęty ochroną prawną, przyznającą Rieber Foods Polska wyłączne prawo do stosowania tego znaku. Rok później Dr. Oetker wprowadził na rynek produkt o tej samej nazwie i szacie graficznej opakowania podobnej do identyfikacji graficznej produktu Delecty. Badania na reprezentatywnej grupie konsumenckiej wykazały duże prawdopodobieństwo wprowadzenia konsumentów w błąd. Ponieważ Dr. Oetker, mimo wezwania, nie zrezygnował z wprowadzania do obrotu produktów pod nazwą Karpatka, Rieber Foods Polska wystąpił z powództwem do sądu.

Proces trwał 12 lat. Po prawomocnym wyroku wstępnym, uznającym, co do zasady, roszczenia Rieber Foods Polska S.A., dochodzone w procesie przeciwko firmie Dr. Oetker przed sądem okręgowym w Krakowie, wynikające z rejestracji znaku towarowego Karpatka na rzecz Rieber Foods Polska, Dr Oetker postanowił wycofać z rynku produkty z użyciem nazwy Karpatka i zawarł w tej kwestii ugodę. W ten sposób, przedmiotem procesu pozostały tylko roszczenia o charakterze pieniężnym - o odszkodowanie i wydanie nienależnie uzyskanych korzyści.

Koniec sporu o Karpatkę

Proces zakończył się ostatecznie 6 października 2010 r. wydaniem przez Sąd Apelacyjny w Krakowie wyroku oddalającego apelację firmy Dr. Oetker od wyroku Sądu Okręgowego w Krakowie, który uznał roszczenia Rieber Foods Polska za w pełni uzasadnione. Firma Dr. Oetker dokonała zapłaty zasądzonej kwoty i nie wniosła skargi kasacyjnej.

Obecnie na rynku operują producenci, którzy wprowadzają do obrotu produkty pod nazwą Karpatka. Rieber Foods Polska rozważa podjęcie kroków prawnych w stosunku do tych firm.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Delecta RSS ALERT    /    Rieber Foods Polska RSS ALERT    /    Dr. Oetker RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • Polak 2011-02-11 10:03:38
    szkoda słów, lecz powiem, że juz nigdy nie dotknę produktu delecty. Walka ze słowamu takimi jak: adidasy, ksero, walkman jest obrzydliwa...
  • ojciec derektor 2011-02-15 12:07:29
    to tak jakby zastrzec nazwę \"bigos\", \"keks\", \"sernik\" - żenada, a Gellwe i inni dalej trzepią karpatkę w marce własnej...
  • Jaś 2011-02-17 09:15:41
    Przecież to absurd, Karpatka nie jest nazwą wymyśloną przez DELECTĘ, Karpatka istniała dużo wcześniej niż wypuściła ją na rynek Delecta. Czyli jeżeli zastrzegę w urzędzie patentowym swoje imię to będę mógł ubiegać się od osób którzy mają tak samo na imię rekompensaty? Co idiotyzm.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.236.145.124
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.