Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Konsolidacja na rynku słodyczy staje się coraz trudniejsza

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl
  • Data: 05-01-2009, 14:09
Konsolidacja na rynku słodyczy staje się coraz trudniejsza

- Branża słodyczowa w ujęciu globalnym jest już mocno skonsolidowana. Na globalnym rynku czołowe pozycje zajmuje kilka firm o ugruntowanej i silnej pozycji. Ta sytuacja nie wyklucza oczywiście dalszej konsolidacji, ale każda kolejna akwizycja pierwszoligowej firmy czyni ten proces trudniejszym - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Jarosław Kutelski, dyrektor ds. korporacyjnych, Mars Polska.

- Zdecydowanie łatwiej jest dokonać skutecznej fuzji firm, mających podobne dziedzictwo, wartości, kulturę organizacyjną, a więc te elementy nieekonomiczne, którym nie zawsze nadaje się odpowiednie znaczenie - uważa Jarosław Kutelski.

Jest wiele powodów, dla których firmy decydują się na akwizycje czy fuzje. Głównym powodem jest chęć osiągnięcia jeszcze lepszych wyników biznesowych przez inwestora. Może to nastąpić na skutek zdobycia silniejszej pozycji na rynku, na którym dana firma już działa lub wejście na inny obiecujący zdaniem inwestora rynek. - Zdarza się również, że firmy przejmują swoich głównych konkurentów, lub firmy z tej samej branży, ale produkujące trochę inne produkty. Ruch ten ma na celu powiększenie lub uzupełnienie własnego portfolio. Ważnym czynnikiem skłaniającym do fuzji może być również know-how i zasoby ludzkie przejmowanej firmy - mówi Jarosław Kutelski.

Połączenie Mars Inc. oraz Wrigley Jr było niewątpliwie kluczową globalną akwizycją w branży słodyczowej w 2008 roku. Wartość transakcji to 23 mld USD w gotówce co czyni ją jedną z największych fuzji w historii branży FMCG. Mars objął 80 proc. akcji Wrigley. Pozostałe 20 proc. akcji objął najsłynniejszy inwestor giełdowy - Warren Buffet. W wyniku fuzji, liczba współpracowników Mars Inc. powiększyła się o ok 15.000 współpracowników Wrigley. Łącznie w Marsie pracuje na całym świecie ponad 65.000 osób. - Nasza powiększona firma będzie mieć przedstawicielstwa w 79 krajach i prawie 28 mld USD obrotu rocznie, a nasze produkty będzie można kupić w ponad 180 krajach na całym świecie - podkreśla Kutelski.

W wyniku transakcji firma Wrigley stała się spółką zależną od Mars Inc., zachowując swoją siedzibę w Chicago. Wrigley będzie prowadził działalność jako oddzielny segment biznesowy, razem z innymi istniejącymi jednostkami Marsa. Również w Polsce Wrigley Poland i Mars Polska pozostaną samodzielnymi podmiotami zależnymi od Mars Inc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 294) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.