Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kraft Foods tworzy nową kategorię na rynku kawy

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 29-08-2012, 12:29
Kraft Foods tworzy nową kategorię na rynku kawy
Innowacja trafiła na sklepowe półki 6 sierpnia br.

Firma Kraft Foods wprowadza na polski rynek zupełnie nowy rodzaj kawy - Millicano od Jacobs Kronung, która stanowi połączenie walorów kawy mielonej z kawą rozpuszczalną. Tym samym na rynku pojawił się nowy segment - pełnoziarnistych kaw rozpuszczalnych.

Innowacja trafiła na sklepowe półki 6 sierpnia br. Pierwsze badania w Polsce wykazały wysokie zainteresowanie konsumentów nowym produktem - aż 95 proc. respondentów zadeklarowało potencjalny zakup Millicano. Pierwsza pełnoziarnista kawa rozpuszczalna na polskim rynku, będzie dostępna w dwóch formatach opakowania: metalowej puszce o pojemności 95 g oraz miękkim opakowaniu o pojemności 75 g. Grupą docelową marki są użytkownicy kaw rozpuszczalnych, szczególnie kobiety w wieku 25-40 lat, które żyją w większych miastach, mają ponad przeciętny dochód, są aktywne i zabiegane oraz lubią próbować nowych rzeczy.

W Polsce kawa należy do grona najważniejszych produktów w koszyku zakupów. Zajmuje czwarte miejsce w rankingu kategorii spożywczych pod względem wartości rocznych obrotów. Wartość całej kategorii dynamicznie rośnie - w roku 2012 odnotowano wzrost o 12,9 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Na rynku kawy królują dwa segmenty: kawa mielona oraz rozpuszczalna. Na kawę mieloną wydawana jest co druga złotówka przeznaczona na zakup kawy. Niewiele mniej ważna jest kawa rozpuszczalna, na którą przypada 35 proc. wydatków na kawę i której sprzedaż wciąż rośnie. Równolegle z obu segmentów korzysta ponad 40 proc. konsumentów, stąd potrzeba stworzenia nowego rodzaju kawy, który łączy w sobie zalety obu wcześniejszych.

Pierwsza kawa pełnoziarnista rozpuszczalna stała się takim przebojem na rynku brytyjskim, że firma Kraft Foods postanowiła wprowadzić ją w kilkunastu krajach Europy - pod marką najpopularniejszej kawy z portfolio firmy na danym rynku.

Na okres wprowadzenia produktu zaplanowano silne wsparcie komunikacyjne. Rozpoczęcie kampanii planowane jest na połowę września br. Na działania marketingowe złożą się: reklama telewizyjna, wsparcie public relations, kampania reklamowa w prasie branżowej, outdoor, działania w internecie takie jak strona www dedykowana produktowi, kampania w wyszukiwarkach czy kampania display, wsparcie w punktach sprzedaży w formie atrakcyjnej oferty promocyjnej oraz akcje samplingowe.

Nowe produkty Kraft Foods tworzone są na podstawie wyników badań smaku konsumentów i opierają się na zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych. W spółce działa 15 dużych centrów naukowo-badawczych na całym świecie, w których pracuje 3300 uczonych, chemików i inżynierów. W 2011 roku w prace centrów badawczych zainwestowano 700 mln USD. W tym samym roku spółka opracowała i wypuściła na rynek ponad 70 produktów, które zapewniły Kraft Foods 10,5 proc. czystego dochodu. Dla porównania w 2009 roku ten wskaźnik wyniósł 7,4 proc.

Kraft Foods Inc. jest liderem na międzynarodowym rynku przekąsek. Obroty firmy w 2011 roku wyniosły 54,4 mld USD. Dwanaście kultowych marek firmy - Cadbury, Jacobs, Kraft, LU, Maxwell House, Milka, Nabisco, Oreo, Oscar Mayer, Philadelphia, Tang i Trident - generuje obroty w wysokości ponad 1 mld USD rocznie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

CENY HURTOWE

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 444) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH