Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kropla Beskidu w nowej, redukującej zużycie plastiku butelce

  • Autor: pr
  • Data: 30-09-2011, 20:07

Firma Coca-Cola, producent wody mineralnej Kropla Beskidu zmniejsza wagę opakowań i materiałów opakowaniowych. Tym razem wprowadza Kroplę Beskidu w butelce zmniejszającej do 16 proc. zużycie plastiku i w rezultacie emisję dwutlenku węgla o ok. 13 proc.

Celem spółek w ramach systemu Coca-Cola jest stworzenie obiegu zamkniętego opakowań, od wytworzenia, po wykorzystanie i ponowne przetworzenie odzyskanego surowca do produkcji nowego opakowania. Ponadto firma stosuje zintegrowane podejście obejmujące m.in. eliminację zbędnych elementów opakowań, powtórne użycie i szeroko pojęty recykling oraz jego promocję wśród konsumentów. W ciągu ostatnich lat firma Coca-Cola systematycznie redukowała wagę swoich opakowań PET - w ubiegłym roku od 4 proc. do 19 proc. w zależności od typu opakowania. W 2011 r. firma kontynuuje ten proces.

- Do wyprodukowania nowej butelki Kropli Beskidu zużyto do 16 proc. mniej plastiku. Dzięki temu możliwe jest ograniczenie emisji dwutlenku węgla o ok. 13 proc. i - co niemniej ważne - łatwiejsze zgniatanie opakowania. Coca-Cola już od kilku lat „odchydza" swoje opakowania. Mniej odpadów opakowaniowych to dla otoczenia poprawa czystości środowiska, ograniczenie kosztów związanych z zagospodarowaniem odpadów i zmiejszenie zużycia zasobów surowcowych. - dodaje Alicja Jelec, odpowiedzialna za markę Kropla Beskidu w Coca-Cola Poland Services.

W 2008 r. firmy systemu Coca-Cola w Polsce rozpoczęły trwający nadal projekt, którego celem jest ograniczenie ilości zużywanych tworzyw sztucznych. Tworzywo pochodzące z recyklingu stosuje się obecnie do produkcji dwóch rodzajów butelek i stanowi ono od 20 proc. do 25 proc. materiału tych opakowań. Dzięki zintegrowanemu podejściu firm systemu Coca-Cola do recyklingu w 2010 roku udało się też zmniejszyć wagę dwóch rodzajów nakrętek, w tym do Kropli Beskidu, odpowiednio o 13 proc. i 22 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Daro81 13-01-2012, 12:34:
Ściema i robienie ludzi w bola-
cieńsza butelka to tańsze opakowanie- większa marża i wiecej kasy w korporayjnym budżecie- no ale ceny już nie obniżą.
Oszuści!!!!!
A plastik i tak i tak jest odzyskiwany i wdrażany do wtórnego obiegu- nie ważne ile go jest.
  • rotfl 03-10-2011, 16:18:
no właśnie - "najgrubsze" są butelki Coca-Coli. Ale to pewnie wynika z tego, że cienką butelkę by ten płyn roztopił...
  • dfsd 30-09-2011, 21:53:
normalnie cuda!!!, a woda z lidla 2L jest 2x cieńsza od np butelki coca-coli. Przez to się wygodniej zgniata, no i ... ekologiczniejsza hehehe.

Zobacz wszystkie komentarze (3)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 744) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH