Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kryzys dotyka branży alkoholowej, polskie marki wygrywają

  • Autor: Weronika Pietrykowska, portalspozywczy.pl
  • Data: 01-07-2009, 05:32
Kryzys dotyka branży alkoholowej, polskie marki wygrywają

Kryzys ekonomiczny już powoli daje się we znaki największym producentom alkoholi mocnych. Nie zauważają jednak tego niektóre polskie marki, m.in. Wyborowa czy Sobieski, które notują dwucyfrowe wzrosty.

Wyborowa to jedna z wygrywających marek na liście Drinks International Milionaires Club 2009, przygotowywanej przez Euromonitor International. Należąca do Pernod Ricard marka została wyróżniona najszybciej rosnący międzynarodowy brand na świecie. Jej sprzedaż wzrosła w 2008 r. o 30,3 proc. Na tak dobry wynik miał wpływ przede wszystkim wzrost sprzedaży na rodzimym rynku, czyli w Polsce. Na siódmym miejscu w tym zestawieniu jest też Sobieski, z Grupy Belvedere z 10-proc. wzrostem.

Polskie marki szybko rosną, jednak nadal mają daleko do największych marek na świecie. Sprzedaż Wyborowej w 2008 r. wyniosła 2,32 mln kartonów 9-litrowych. To kilkanaście razy mniej niż światowi liderzy. Należący do Diageo Smirnoff, który wylądował na czele listy 30 największych międzynarodowych marek w tym czasie sprzedał 25,7 mln kartonów, zwiększając ją tym samym o 5,8 proc. Wśród najszybciej rosnących marek zajęła 10. miejsce.

Diageo, to jednak jedna z nielicznych marek, które zanotowały wzrost sprzedaży. Jak zauważają eksperci Euromonitor Inetrnational, obecny raport wskazuje, że producenci alkoholi mocnych zaczęli odczuwać spowolnienie gospodarcze. Szczególnie ci, którzy działali w kilku regionach. Korzystają na tym marki lokalne, które zyskują kosztem brandów międzynarodowych. Zdaniem ekspertów Euromonitor international, 2009 r. będzie najlepszym czasem do dalszego rozwoju lokalnych trunków.

- Nie będzie zaskoczeniem, jeśli w kolejnych latach listy Clubu Milionerów pokażą dalsze zmagania dużych międzynarodowych marek - jako efekt recesji odczuwalnej w 2009 r. Jednocześnie, istnieje kilka powodów, aby przypuszczać, że regionalni i krajowi gracze nie znajdą lepszego czasu niż David Longfield z Euromonitora.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 643) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH