REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Kryzys gospodarczy to dobry czas na rozwój producentów słodyczy

  • Autor: Polska
  • Data: 11-12-2008, 07:17
Kryzys gospodarczy to dobry czas na rozwój producentów słodyczy

Producenci czekolady liczą na to, że w przyszłym roku zwiększą sprzedaż i zyski co najmniej o 12 proc. Wiedzą, że w trudnych czasach chętniej będziemy sięgać po poprawiające nastrój słodkości - czytamy w dzienniku Polska. Już dziś szefowie Cadbury Wedel, Jutrzenki i Wawela wzbogacają ofertę, planują nowe inwestycje. W sumie w ciągu najbliższych dwóch lat chcą zwiększyć zatrudnienie o blisko tysiąc osób.

REKLAMA

Mars Polska, jeden z największych na świecie koncernów spożywczych, do tej pory znany z batonów i wafelków, właśnie teraz zdecydował się wejść na polski rynek z nowym produktem: tabliczkami czekolady Dove o gramaturze 40 g (do tej pory znaliśmy tylko batony tej marki).

Nowe inwestycje rozpoczął Cadbury Wedel, którego czekolada od kilku lat jest najlepiej sprzedającą się marką w Polsce (obecnie wg firmy badawczej MEMRB ma ok. 26 proc. udziałów w rynku). Firma w tym roku rozpoczęła m.in. budowę fabryki czekolady w Skarbimierzu, rozbudowę istniejących zakładów wyrobów czekoladowych w Bielanach Wrocławskich. Inwestycja, która pochłonie 250 mln euro, rozłożona została na pięć lat, w planach jest także modernizacja warszawskiej fabryki, która pochłonie kolejne 100 mln zł.

Inwestycje planują też inni producenci czekoladowych słodkości. Jutrzenka, która zamierza kosztem kilkunastu milionów złotych rozbudować zakład w Bydgoszczy, by o 30 proc. powiększyć moce produkcyjne. Krakowski Wawel zamierza wyremontować jedną z nowo zakupionych fabryk.

Nieprzypadkowo firmy inwestują właśnie teraz. Rynek czekolady rozwija się wciąż dynamicznie. - Tylko w ciągu ostatnich 12 miesięcy wydaliśmy na same tabliczki 1,16 mld zł, czyli o 14 proc. więcej, dla porównania rok wcześniej rynek rósł w tempie 7 proc. rocznie - mówi Justyna Szczebel, analityk AC Nielsen.

Według ekspertów branża ma wciąż bardzo dobre perspektywy. Zwłaszcza, że spożycie czekolady i wyrobów czekoladowych w Polsce jest wciąż niskie. Według GUS spożycie czekolady i innych wyrobów w przeliczeniu na jednego mieszkańca wynosiło w 2007 r. ok. 3,5 kg. Mieszkańcy większości krajów Europy Zachodniej jedzą jej nawet ponad trzy razy więcej.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 952) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH