REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Kryzys może uderzyć w słodycze, papierosy i alkohol

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 21-04-2009, 14:31
Kryzys może uderzyć w słodycze, papierosy i alkohol

Polacy zamierzają ograniczyć wydatki na używki i słodycze - wynika z badania MacroFaq przeprowadzonego przez Macroscope OMD.

REKLAMA

Jeszcze w grudniu 2008 roku połowa polskich internautów zapytanych, czy zamierzają coś zmieniać w swoim podejściu do wydatków domowych odpowiadała, że nie lub że wręcz zamierzają wydawać pieniądze swobodniej. 40 proc. z nich deklarowało nieco uważniejsze analizowanie wydatków w bliskiej przyszłości. W porównaniu do naszych zachodnich sąsiadów (Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec czy Hiszpanii) Polacy prezentowali wówczas wyjątkowy optymizm.

Takie deklaracje wydały się zaskakujące wobec wszechobecnych informacji o zbliżającym się kryzysie. W ostatnich miesiącach i tygodniach nie sposób bowiem uciec od atakujących nas z każdej strony podobnych wieści.

Dlatego w 1 kwartale 2009 roku dom mediowy Macroscope OMD postanowił zbadać postawy Polaków nt. ich tendencji zakupowych. W cyklicznym badaniu z serii MacroFaq grupę 644 Polaków zapytano: Czy zamierzasz ograniczyć swoje wydatki w związku z kryzysem? oraz Wydatki, na które kategorie produktowe ograniczysz w pierwszej kolejności?

W lutym ponad 56 proc. badanych internautów opowiedziało, że zdecydowanie zamierza ograniczyć domowe wydatki. Zwłaszcza wśród mieszkańców mniejszych miejscowości (62,6 proc.) oraz wśród emerytów i bezrobotnych (odpowiednio 68 proc. i 59,5 proc.) zauważamy zrozumiały pesymizm.

W pierwszej kolejności odmówimy sobie wakacji. Druga pozycja na liście cięć wydatków Polaków w dobie kryzysu to papierosy i alkohol. Wydaje się jednak, że deklaratywny charakter badania mógł tutaj wpłynąć na wynik. Dane sprzedażowe raportowane przez Centrum Monitorowania Rynku pokazują bowiem, że przez pierwszy kwartał tego roku sprzedaż wyrobów tytoniowych i alkoholi ma się dobrze, a alkoholi wysokoprocentowych nawet bardzo dobrze, pomimo dodatkowego znacznego wzrostu cen obu kategorii w ciągu ostatniego roku. Dopiero w marcu sprzedaż wolumenowa papierosów w sklepach handlu tradycyjnego nieco spadła, trudno jednak na razie wyrokować o trendzie.

Na trzeciej pozycji cięć wydatków internetowych respondentów biorących udział w badaniu MacroFaq znalazła się rozrywka. Kolejne 3 pozycje, na których polscy internauci przewidują cięcia (wskazania 41-43 proc. respondentów) to słodycze, samochód (wymiana) i remonty/wykończenie mieszkań/meble. - Ze słodyczami zapewne jest podobnie jak z innymi używkami - papierosami czy alkoholem, że bardziej byśmy chcieli ich sobie odmówić dbając o formę i zdrowie niż naprawdę to robimy. W styczniu i lutym bowiem Centrum Monitorowania Rynku raportowało wzrosty sprzedaży ciastek i słonych przekąsek - zauważa Marta Gajowniczek, PR & Communication Manager w OmnicomMediaGroup.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (8 024) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH