Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kryzys nie powstrzymał rozwoju rynku Health & Wellness w USA

  • Autor: Adam Bogacz dla portalspożywczy.pl
  • Data: 24-05-2009, 22:01

W 2008 r. wartość sprzedaży detalicznej produktów Health & Wellness w USA wzrosła aż o 9 proc. osiągając wartość 112 mld USD, jak wynika z badań Natural Marketing Institute.

Z badań tych wynika, że pomimo kryzysu ekonomicznego w USA, konsumenci są gotowi przeznaczać środki na zakup produktów o prawdziwej wartości prozdrowotnej. Produkty Health & Wellness są podzielone na 6 kategorii, a w każdej odnotowano istotne wzrosty.

Największą kategorią jest Żywność i Napoje Fukcjonalne/Wzbogacone gdzie wartość sprzedaży wniosła 40,5 mln USD przy wzroście 5 proc. Na drugim miejscu ulokowała się Żywność i Napoje Ekologiczne (Organic) z wartością sprzedaży 23,6 mld USD i wzrostem o 18 proc., następnie Witaminy, Minerały, Zioła i Suplementy Diety z wartością 23,3 mld USD i wzrostem o 7 proc. Na czwartym miejscu ulokowała się Naturalna Żywność i Napoje z wartością sprzedaży 14,6 mld USD i wzrostem o 4 proc., wyprzedzając Naturalne i Ekologiczne Produkty OCHRONY osobistej z wartością sprzedaży 8,4 mld USD i wzrostem o 7 proc. Na ostatnim szóstym miejscu znalazły się Naturalne i Ekologiczne Produkty Ogólnego Użytku z wartością sprzedaży 2 mld i wzrostem o 2 proc.

Przewiduje się, że cała grupa Helath & Wellness będzie w ciągu następnych 5 lat rosła rocznie średnio o 7 proc.

Rynku Health & Wellness w USA nie ma nawet co porównywać z tym co się dzieje w Polsce, bo dzieje się doprawdy niewiele. Więcej się o tym trendzie pisze niż go tak naprawdę widać na półkach sklepowych.

O dziwo sennie jeśli chodzi o Health& Wellness jest również w portfolio renomowanych koncernów spożywczych i napojowych, które mają cała gamę takich produktów na innych rynkach. Dotyczy to zarówno Coca-Coli, jak i PepsiCo, czy Nestle. Jeśli popatrzyć się na cały szereg takich produktów Coca-Coli znanych z innych rynów, jak soki obniżające cholesterol (Minute Made Heart Wise), czy soki zawierające superfruits (Odwalla) to u nas plaża.

Widocznie nasz rynek jeszcze nie dojrzał do takich produktów. Dziwi to biorąc pod uwagę, jak dynamicznie w Polsce rozwijają się suplementy diety. Tymczasem jeśli chodzi o Helath & Wellness, a konkretnie o nutraceutki to milczą marki o tak wielkim potencjale prozdrowotnym jak np. Hortex, a prozdrowotnym przebojem staje się bajka o niepodawaniu cukru.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 529) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH