REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Kryzys nie powstrzymał rozwoju rynku Health & Wellness w USA

  • Autor: Adam Bogacz dla portalspożywczy.pl
  • Data: 24-05-2009, 22:01

W 2008 r. wartość sprzedaży detalicznej produktów Health & Wellness w USA wzrosła aż o 9 proc. osiągając wartość 112 mld USD, jak wynika z badań Natural Marketing Institute.

REKLAMA

Z badań tych wynika, że pomimo kryzysu ekonomicznego w USA, konsumenci są gotowi przeznaczać środki na zakup produktów o prawdziwej wartości prozdrowotnej. Produkty Health & Wellness są podzielone na 6 kategorii, a w każdej odnotowano istotne wzrosty.

Największą kategorią jest Żywność i Napoje Fukcjonalne/Wzbogacone gdzie wartość sprzedaży wniosła 40,5 mln USD przy wzroście 5 proc. Na drugim miejscu ulokowała się Żywność i Napoje Ekologiczne (Organic) z wartością sprzedaży 23,6 mld USD i wzrostem o 18 proc., następnie Witaminy, Minerały, Zioła i Suplementy Diety z wartością 23,3 mld USD i wzrostem o 7 proc. Na czwartym miejscu ulokowała się Naturalna Żywność i Napoje z wartością sprzedaży 14,6 mld USD i wzrostem o 4 proc., wyprzedzając Naturalne i Ekologiczne Produkty OCHRONY osobistej z wartością sprzedaży 8,4 mld USD i wzrostem o 7 proc. Na ostatnim szóstym miejscu znalazły się Naturalne i Ekologiczne Produkty Ogólnego Użytku z wartością sprzedaży 2 mld i wzrostem o 2 proc.

Przewiduje się, że cała grupa Helath & Wellness będzie w ciągu następnych 5 lat rosła rocznie średnio o 7 proc.

Rynku Health & Wellness w USA nie ma nawet co porównywać z tym co się dzieje w Polsce, bo dzieje się doprawdy niewiele. Więcej się o tym trendzie pisze niż go tak naprawdę widać na półkach sklepowych.

O dziwo sennie jeśli chodzi o Health& Wellness jest również w portfolio renomowanych koncernów spożywczych i napojowych, które mają cała gamę takich produktów na innych rynkach. Dotyczy to zarówno Coca-Coli, jak i PepsiCo, czy Nestle. Jeśli popatrzyć się na cały szereg takich produktów Coca-Coli znanych z innych rynów, jak soki obniżające cholesterol (Minute Made Heart Wise), czy soki zawierające superfruits (Odwalla) to u nas plaża.

Widocznie nasz rynek jeszcze nie dojrzał do takich produktów. Dziwi to biorąc pod uwagę, jak dynamicznie w Polsce rozwijają się suplementy diety. Tymczasem jeśli chodzi o Helath & Wellness, a konkretnie o nutraceutki to milczą marki o tak wielkim potencjale prozdrowotnym jak np. Hortex, a prozdrowotnym przebojem staje się bajka o niepodawaniu cukru.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 274) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH