Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kto jest liderem rynku energy drinków w Polsce?

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 10-11-2011, 14:07
Kto jest liderem rynku energy drinków w Polsce?
Fot. za delish.com

Jeden z dzienników opublikował artykuł powołując się na dane firmy Nielsen, z których wynika, że napój Black firmy FoodCare uzyskał pozycję lidera rynku energetyków z 30 proc. udziałów, a niedawny lider Tiger ma jedynie 5 proc. rynku. Maspex zaprzecza tym doniesieniom i przyznaje, że pozycja marki Tiger na rynku się nie zmieniła i nadal jest on liderem.

- Oczywistą rzeczą jest, że przy zmianie licencjobiorcy udziały się podzieliły, ponieważ nasza firma rozpoczęła sprzedaż napojów Tiger na licencji Dariusza Michalczewskiego, a w rynku jeszcze obecne są napoje poprzedniego licencjobiorcy. Firmy badawcze pokazują udziały w rozbiciu na dwóch producentów, ale to nie zmienia faktu, że marka Tiger jest tylko jedna - komentuje Dorota Liszka, menadżer ds. komunikacji korporacyjnej, Maspex.

Wiesław Włodarski, prezes FoodCare potwierdza jednak, że dysponuje danymi, które pokazują dobrą pozycję rynkową napoju Black. - Najnowsze dane pokazują, że Black radzi sobie świetnie na rynku napojów energetyzujących. Jednak nasza bezpośrednia konkurencja procesowa bardzo przeszkadza w budowaniu tej marki. Uważam, że gdyby nie te praktyki, Black osiągałby o wiele lepszy rezultat - potwierdza prezes w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Tymczasem agencja badawcza Nielsen nie chce potwierdzać autentyczności badań przedstawionych (w środę) przez prasę. - Fima ACNielsen Polska Sp. z o.o. informuje iż dane dotyczące rynku energetyków zamieszczone w "DGP" z dnia 9.11.2011r. zostały zamieszczone bez konsultacji z firmą ACNielsen Polska Sp. z o.o. i bez jej zgody. Firma ACNielsen Polska Sp. z o.o. nie potwierdza tych danych i nie odpowiada za ich rzetelność - podało w oficjalnym komunikacie biuro prasowe firmy.

Dorota Liszka z Maspeksu, powołując się na dane z września 2011 (Nielsen) podkreśla, że marka Tiger ma 18,3 proc. rynku, z czego do Tigera na licencji Dariusza Michalczewskiego należy już ponad 10 proc. rynku. - Z tych samych danych wynika, że marka Black ma 9,5 proc. rynku - dodaje.

Wiesław Włodarski komentuje, że Black stale zmierza do pozycji, jaką jeszcze niedawno zajmował Tiger od firmy FoodCare. - Wprowadzając markę Black na rynek, zakładałem, że w ciągu 2 lat osiągnie ona ten sam wynik, co Tiger od FoodCare, czyli nawet 38 proc. I obecnie konsekwentnie do tego zmierzamy. Oczywiście pomaga nam w tym obniżenie ceny tego napoju do 1,99 zł, ale nie była ta łatwa decyzja - zostaliśmy do tego zmuszeni poprzez działania rywala. Mam nadzieję, że uda nam się tak wypozycjonować tę markę, aby powróciła do wcześniejszego poziomu cenowego - mówi prezes FoodCare.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • monsterowy pijak 12-11-2011, 20:34:
Przekombinowane to to, żaden Black, żaden Tiger nie dorasta Monsterowi do pięt!!! i liczę na to, że wchodząc do polski to zmiażdzy wszystkie shit'y na polskich półkach sklepowych
  • Mariusz 11-11-2011, 09:30:
O tym, że Pani Dorota nie ma racji, można się przekonać chociażby w sklepach. Przykładowo w łódzkiej Almie jednego dnia jest cała pólka puszek z Blackiem, ale po 2 dniach pólka jest już pusta. Potem jest kolejna dostawa i "historia" się powtarza. Mam tutaj na myśli oryginalnego Blacka, bez żadnych udziwnień smakowych typu Cuba Libre itp.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 928) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.