Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kto jest liderem rynku napojów w Polsce? Kolejne starcie Maspex vs. FoodCare

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 17-05-2012, 17:02
Kto jest liderem rynku napojów w Polsce? Kolejne starcie Maspex vs. FoodCare
Maspex twierdzi, że FoodCare prezentuje niepełne dane dot. swojej pozycji na rynku napojów

Z danych AC Nielsen wynika, że marka Frugo w ciągu niespełna ośmiu miesięcy od rynkowej premiery znalazło się na pierwszej i drugiej pozycji w napojach total - podała firma FoodCare. Tymczasem Maspex, właściciel marki Tymbark, twierdzi, że dane FoodCare są nieprawdziwe i wprowadzają w błąd. - Otrzymane dane dotyczące pozycji rynkowej napojów Frugo uwzględniają dane wybiórcze i niepełne - by nie powiedzieć zmanipulowane - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Dorota Liszka, rzecznik prasowa Maspeksu.

Jak podał FoodCare, na pierwszym stopniu podium uplasowało się czarne Frugo wyprzedzając napój w wersji zielonej. Według przedstawicieli tej firmy, jeszcze lepiej wygląda kategoria napojów sprzedawanych w szklanych butelkach: w tym zestawieniu Frugo uplasowało się na pozycji samodzielnego lidera pozostawiając konkurencję daleko w tyle i zajmując pozycje od pierwszej do ósmej w pierwszej dziesiątce zestawienia.

- Od powrotu Frugo na rynek nie minął jeszcze rok, zatem dwa pierwsze miejsca na podium w kategorii napoje total traktujemy jako ogromny sukces - powiedziała Paulina Włodarska, dyrektor marketingu firmy FoodCare.

Tymczasem, jak tłumaczy Dorota Liszka z Maspeksu, w swoich danych firma FoodCare powołuje się na okres FM'12 (luty-marzec 2012) czyli de facto 2 miesiące sprzedaży. - W swoim komentarzu wspomina (firma FoodCare - przyp. red.) o całym rynku napojów, co jest informacją nieprawdziwą, gdyż przywołane przez FoodCare dane dotyczą jedynie małego wycinka rynku napojów. Jest to kuriozalne prezentowanie danych, nawet gdyby za rynek uznać napoje tzw. single serve (czyli napoje serwowane "na jeden raz", o pojemności mniejszej niż 0,5L) - komentuje rzecznik prasowa.

Jak podaje Dorota Liszka w rynku napojów total marka Tymbark zajmuje niekwestionowane pierwsze miejsce pod względem ilościowym i wartościowym (zarówno w okresie FM do którego odnosi się FoodCare, jak i w całym ostatnim roku sprzedażowym - 12 miesięcy). Dodaje, że udziały napojów Tymbark w ostatnim roku (12 miesięcy) to 45 proc. ilościowo oraz 55 proc. wartościowo. Udziały Frugo w tym samym okresie to 4 proc. ilościowo i 13 proc. wartościowo. - Udziały napojów Tymbark w rynku napojów total w okresie podawanym przez firmę FoodCare (czyli FM'12) to 45 proc. ilościowo oraz 47 proc. wartościowo, a Frugo - 11 proc. ilościowo oraz 24 proc. wartościowo - przyznaje rzecznik Maspeksu powołując się na dane AC Nielsen.

- Uważamy, że poprzez dystrybuowanie takich informacji firma FoodCare działa na szkodę wszystkich pozostałych producentów napojów w Polsce - podsumowuje Dorota Liszka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • TT 18-05-2012, 15:17:
Jedna i druga strona ma rację. Może tak być, że faktycznie czarne i zielone Frugo jako osobne smaki są już na dwóch pierwszych miejscach w napojach total. Co zresztą może także wynikać z danych podanych przez Rzecznik Maspexu, że Frugo ma w totalu 11% rynku. Tymbark w dalszym ciągu zapewne jest na pierwszym miejscu ale jako marka. A nie jako pojedyncze SKUsy.
  • banka 18-05-2012, 14:29:
znowu wojna? :) Mam wrażenie, że już niedługo frugo zostanie strącone z piedestału ;) wiecie co mam na mysli :P
  • sada 18-05-2012, 11:12:
Co za wojna, tu i tak zdanie mogą miec tylko konsumenci, którzy po wypiciu jednego i drugiego sami ocenia co jest lepsze, tańsze...

Zobacz wszystkie komentarze (4)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 288) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH