REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Kto jest numerem jeden na polskim rynku energetyków?

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 20-11-2012, 12:10
Kto jest numerem jeden na polskim rynku energetyków?
Fot. za delish.com

Jak podaje firma FoodCare, z danych AC Nielsen wynika, że napój Black Energy Drink osiągnął pozycję lidera polskiego rynku energetyków. Z udziałami na poziomie 26,4 proc. pod względem liczby sprzedanych sztuk oraz 18 proc. pod względem wartości sprzedaży - marka zdystansowała konkurencję.

REKLAMA

Firma FoodCare podała w komunikacie, że w ujęciu wartościowym Black Energy Drink posiada 18 proc. udział w rynku, co stanowi o 5 p.p. więcej niż miesiąc wcześniej.

- Pod względem ilościowym w litrach, marka zdobyła 18,8 proc., czyli aż o 7,5 p.p. więcej niż w sierpniu br. Największa zmiana została odnotowana w ujęciu liczby sprzedanych sztuk - Black Energy Drink zyskał aż 11,5 p.p. w stosunku do sierpnia i obecnie posiada ponad 1/4 rynku (26,4 proc.) - wynika z danych zaprezentowanych przez FoodCare.

- Od momentu pojawienia się na rynku, Black Energy Drink systematycznie zwiększał swój udział w torcie napojów energetycznych, stając się obecnie niekwestionowanym numerem jeden w swojej kategorii. Po raz kolejny udowodniliśmy, że jesteśmy w stanie dostarczać produkt, który pokonuje na lokalnym rynku nie tylko polskich konkurentów, ale przede wszystkim globalnego gracza. Drugi raz w historii to właśnie marka produkowana przez FoodCare triumfuje wśród napojów energetycznych - komentuje Paulina Włodarska-Grodzińska, dyrektor marketingu firmy FoodCare.

Do wyników odnosi się także firma Maspex, która sprzedaje napoje Tiger. - Dane, które są prezentowane przez firmę konkurencyjną są efektem akcji przeprowadzonej w jednej z sieci dyskontów i sprzedaży napoju tej spółki w nieprawdopodobnie niskiej cenie - dotąd niespotykanej na rynku. Firma ta sprzedawała swój produkt o około 50 proc. taniej, niż były sprzedawane w tym okresie produkty private labels. Tego typu działania dają bardzo krótkotrwały efekt i w żaden sposób nie przekładają się na pozycję rynkową produktu w przyszłości. Badania za październik pokazują już zupełnie inną sytuację rynkową i pozycję marek na rynku. Z tych danych jednoznacznie wynika, że tego typu działania nie budują realnej i długotrwałej pozycji produktu na rynku. Dla nas nie mają żadnego biznesowego uzasadnienia. Szanujemy nasze otoczenie handlowe i szanujemy rynek. Zawsze powtarzamy, że sztuką jest sprzedawać, a nie rozdawać -komentuje Dorota Liszka, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w Maspeksie.

Marka Black Energy Drink pojawiła się na rynku w styczniu 2011 r. i zastąpiła firmie FoodCare markę Tiger, która przeszła do portfolio Maspeksu - co było wynikiem sporu z Dariuszem Michalczewskim. W kwietniu br. twarzą marki Black został znany bokser Mike Tyson.

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • makabresqa 26-11-2012, 16:34:
Jak na niespełna dwa lata na rynku, to niezły wynik. I dobrze, przynajmniej polski napój, a nie jakieś porażki z CocaColi i RBulla
  • w. 23-11-2012, 18:04:
Sztucze pompowanie udziałów wrzutką do Biedronki i sprzedażą w październiku na dumpingu po 0.99 zł.

W kolejnym czytaniu polecą w dół.
  • tom 22-11-2012, 14:48:
mam już dość blac-ka i tigera. Sięgam często po różnego rodzaju inne napoje energetyczne które często mile mnie zaskakują.

Zobacz wszystkie komentarze (3)

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (29 546) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH