Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Lavazza notuje wzrost sprzedaży o 5 proc.

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 05-12-2011, 13:26
Lavazza notuje wzrost sprzedaży o 5 proc.
Na fot. Sylwia Mokrysz

W ciągu ostatnich 10 miesięcy sprzedaż włoskich kaw rosła średnio o 0,5 procenta miesięcznie. W efekcie udział kaw Lavazza w polskim rynku kaw premium podwoił się. Jest to zasługą wprowadzenia ich do sieci dystrybucyjnej grupy Mokate.

Od dawna już, w 9 na 10 badanych sklepów spożywczych można znaleźć przynajmniej jeden produkt ze spółek Mokate. To jeden z najwyższych wskaźników na rynku. Teraz Mokate chce uzyskać podobny wskaźnik na rynku HoReCa.

Rynek kaw premium rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie. Wysoka sprzedaż ciśnieniowych ekspresów do kawy znajduje swoje odbicie w popycie na kawę ziarnistą premium. Ale zyskuje też kawa mielona z tej samej półki. Każdy procent udziału ma wartość kilkudziesięciu milionów złotych. - Rynek oczywiście przeżywa różne zawirowania związane z nastrojami konsumenckimi, niemniej jednak w segmencie kaw, w którym pozycjonujemy Lavazzę - zauważamy lekki, lecz stabilny rozwój sprzedaży - podkreśla Sylwia Mokrysz z zarządu Mokate.

W ciągu ostatnich dwóch lat spożycie kawy w Polsce zwiększyło się o ponad 23 proc. Obecnie według Międzynarodowej Organizacji Kawy (ICO) wynosi 126 tys. ton, a to zapewnia nam szóste miejsce na Starym Kontynencie. Analitycy szacują, że aktualnie wartość rynku kawy w Polsce wynosi ok. 3 mld zł. Natomiast udział kaw premium w sprzedaży kawy według różnych źródeł waha się od 10 do 15 proc.


Rynek gastronomiczny w Polsce czeka kolejny rok szybkiego rozwoju. Firma badawcza Euromonitor International, na którą powołują się pisma branżowe, podała nawet estymację, zgodnie z którą w przyszłym roku Polacy wydadzą w restauracjach, barach i kawiarniach łącznie ok. 7,4 mld euro, czyli ponad 30 mld zł. To o prawie 2 mld zł więcej niż w 2011 r. Zdaniem Euromonitora Polacy będą także coraz częściej odwiedzać kawiarnie. Za cztery lata wartość tego segmentu rynku ma wynieść 2 miliardy 100 milionów euro.

Duża zasługa w tym kawiarni sieciowych, które Polacy coraz chętniej odwiedzają. Jak wynika z najnowszego raportu, ARC Rynek i Opinia „Cafe Monitor", odwiedza je już 80 proc. wielkomiejskich konsumentów. W 2010 r. było to 60 proc. - To dla nas bardzo atrakcyjny rynek, wszyscy coraz częściej dajemy się namówić na małą czarna poza domem. Jeszcze nie tak dawno w lokalach dominowały kawy ze średniej i niższej półki. Teraz jednak to się zmienia. Wprowadzenie dobrych jakościowo kaw, to również element budowania przewagi konkurencyjnej. Jestem przekonana, że to bardzo atrakcyjny segment rynku -podsumowuje Sylwia Mokrysz.

Od pierwszego stycznia tego roku, obowiązuje umowa, na podstawie której Mokate zostało autoryzowanym dystrybutorem włoskiej Lavazzy. Rozmowy poprzedzające podpisanie kontraktu trwały blisko rok. - Wkrótce przyjdzie czas na podsumowanie rocznego okresu współpracy. Charakteryzował go systematyczny rozwój sprzedaży zarówno w detalu, jak i na rynku gastronomicznym. To nie jest jednak nasze ostatnie słowo - zapewnia Sylwia Mokrysz.

Grupa Mokate jest jednym z największych producentów kawy rozpuszczalnej i herbaty w Polsce, Czechach, na Słowacji oraz Węgrzech. W 2009 r. skonsolidowane przychody firmy wyniosły ok. 512 mln zł. Rok później odnotowano kolejny ich wzrost. W 2011 roku grupa chce przekroczyć poziom 600 mln złotych przychodów. Od kilku lat, ponad połowa przychodów (55 proc. w 2009 roku i 57 proc. w 2010 roku) generowane jest w eksporcie. Po zakończeniu realizowanego programu rozbudowy w ciągu najbliższych dwu lat zdolności produkcyjne zakładów Mokate w Żorach i Ustroniu zwiększą się o około 25 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.