Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Lindt przegrywa z Terravitą walkę o wielkanocnego zająca

  • Autor: Gazeta Wyborcza
  • Data: 10-04-2009, 12:53
Lindt przegrywa z Terravitą walkę o wielkanocnego zająca
fot. zwierzaczki-bloczek.blog.onet.pl

Po latach walki w sądzie do sklepów wraca zajączek z fabryki czekolady na poznańskich Podolanach. Bo choć jest łudząco podobny do zajączka z Lindta, to jednak nie taki sam - czytamy w poznańskim wydaniu Gazety Wyborczej.

- Proszę porównać te dwa zające. Nasz jest zrobiony z dowcipem, ma rzęsy, śmieszne usta. Na trawie siedzi. A ich? Czy te zające można w ogóle w sklepie pomylić? - pyta Gabriela Bochniak-Kulesza, radca prawny fabryki Terravita.

Gazeta informuje, że cztery lata temu szwajcarska firma Chocoladefabriken Lindt & Sprungli zarzuciła fabryce z Poznania, że skopiowała jego złotego zajączka. Szwajcarzy domagali się wycofania z obrotu czekoladowej figurki, zniszczenia opakowań, projektów, matryc i form. A także sześciokrotnych przeprosin w gazetach.

Lindt był jednak pierwszy na polskim rynku. Wypuścił swojego zajączka w 1997 r., czyli dwa lata wcześniej niż Terravita. Posiada też zarejestrowany znak towarowy do produkcji postaci siedzącego zająca.

Tylko że polscy mistrzowie czekolady wcale nie skopiowali pomysłu od mistrzów szwajcarskich. Po prostu - tak jak wiele innych fabryk - kupili od niemieckiego producenta tę samą formę do produkcji czekoladowych figurek.

W 2005 r. warszawski sąd okręgowy uznał, że przeciętny konsument jest w stanie odróżnić oba produkty i oddalił powództwo Lindta. Ale w lipcu 2007 r. sąd apelacyjny zmienił zaskarżony wyrok i... przegrała Terravita.

Wreszcie w październiku 2008 r. Sąd Najwyższy - oceniając jeszcze raz formę i kolor owijki - uznał, że oba zajączki nie są identyczne i nie wprowadzają w błąd opinii publicznej.

Sąd orzekł: "Rzeczone zajączki są w różnych odcieniach koloru złotego. Różnią się też tasiemką (polski ma namalowaną kokardę, a szwajcarski prawdziwą z dzwoneczkiem) i ceną.

Wszelkie wątpliwości, zdaniem sądu, ostatecznie rozwiewają znaki słowne i graficzne umieszczone na folii czekoladek.

- Wyrok Sądu Najwyższego jest już prawomocny, więc możemy znów robić swoje złote zające - cieszy się Gabriela Bochniak-Kulesza.

Na tegoroczną Wielkanoc Terravita wyprodukowała ponad 3 mln czekoladowych zajęcy, 1,5 mln czekoladowych jajek i 2 mln czekolad w świątecznym opakowaniu. Na święta przygotowała czekoladę z nadzieniem z cytrynowej trawy i zestaw z latającą kaczką. Rok temu fabryka zajęła trzecie miejsce w Polsce w segmencie wielkanocnych słodyczy (wg badania biura marketingowego Memrb International Poland).

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 661) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.