Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Lokalne browary wyhamowują

  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 18-01-2013, 08:50
Lokalne browary wyhamowują
W sumie popyt na piwo mógł się zwiększyć w Polsce w ubiegłym roku o 5 proc.

Hamuje tempo, w jakim rośnie sprzedaż lokalnych warzelni. W 2013 r. może wzrosnąć o kilka procent, ale są firmy, które liczą na lepszy wynik - informuje Rzeczpospolita.

Jak podaje "Rz", wzrost sprzedaży planuje lubelski browar Perła, nie tylko poprzez rozwój swojej flagowej marki, ale też dzięki reaktywowaniu przez lubelską firmę browaru w Zwierzyńcu. Z ubiegłorocznych wyników zadowolony jest wielkopolski browar Fortuna, który zanotował dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Wzrost firma zawdzięcz m.in. nowym markom, w tym piwu Miłosław.

Łączna sprzedaż lokalnych browarów w 2012 roku nie była jednak tak udana jak w poprzednich latach - średnia sprzedaż tylko nieznacznie przekroczyła przeciętną dla całej branży. W sumie popyt na piwo mógł się zwiększyć w Polsce w ubiegłym roku o 5 proc.

Hamująco na sprzedaż lokalnych browarów wpłynęło pogorszenie się nastrojów konsumenckich w Polsce. Ponadto, konsumentów mniejszym browarom odbierają duże koncerny, które także wprowadzają do swojej oferty marki piw regionalnych - czytamy w "Rz".

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (14)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • lola 21-01-2013, 20:21:
Jakub,po prostu bredzisz!
  • aisza 21-01-2013, 12:25:
Jakub - napisałeś LUBIAŁEM ?
  • Jakub 21-01-2013, 08:59:
To prawda, ale tylko częściowo. Zresztą nie wiem co ma piernik do wiatraka, ważne jest, że w porównaniu do molochów, część ich produktów się poprawia. Nigdy nie lubiałem masówki i Perły nie pijałem, ale ostatnie wydania "letnie" i "zimowe" trzymają poziom. Pamiętajmy o tym, że to nie producent czy właściciel jest ważny, a produkt.
Jeśli chcecie krytykować "koncerny" to proszę bardzo - skrytykujcie musztardy od wielkiego amerykańskiego koncernu, które ani na jotę, na razie się nie zmieniły, chociaż nazwa, na K, pozostała już tylko w logo, producent to już "koncern" Polska. Skomentujcie, żałosny poziom koncernowych ketchupów, do których prawie nie daje się pomidorów, a wyłącznie przecier pomidorowy lub jakieś ekstrakty. Skomentujcie poziom słodyczy, wytwarzanych przez niejaki Mondelez, kiedyś inaczej się nazywający, który, ponoć jest liderem na rynku, a jakość, jest....kontrowersyjna.
No proszę, jak krytykować firmy, to wszystkie i po równo, sprawiedliwie, dosyć hipokryzji.

Zobacz wszystkie komentarze (14)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 073) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH