Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Manager Brown-Forman Polska: Możliwy jest dwucyfrowy wzrost sprzedaży whisky w Polsce

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 20-12-2011, 09:53
Manager Brown-Forman Polska: Możliwy jest dwucyfrowy wzrost sprzedaży whisky w Polsce
Katarzyna Rzepecka, Senior Brand Manager w firmie Brown-Forman Polska, do której należy marka szkockiej whisky The Famous Grouse

- Od kilku lat na polskim rynku widać dynamiczny rozwój kategorii alkoholi kolorowych, w tym whisky, która z roku na rok cieszy się coraz większą popularnością. Rok 2010 przyniósł wzrost sprzedaży na poziomie 31 proc. Taka tendencja dobrze rokuje na przyszłość - mówi Katarzyna Rzepecka, Senior Brand Manager w firmie Brown-Forman Polska.

Według przedstawicielki Brown-Forman Polska kolejna fala spowolnienia gospodarczego nie będzie miała większego wpływu na sprzedaż whisky w naszym kraju. - Pierwsza faza kryzysu, która dotarła do Polski w 2009 roku, nie wpłynęła znacząco na spadek sprzedaży. Wręcz przeciwnie - odnotowano 10 proc. wzrost w stosunku do roku poprzedniego. Stąd też whisky, nawet przy prognozowanym spowolnieniu gospodarczym, to produkt dobrze rokujący, który będzie cieszył się zainteresowaniem zarówno wśród nowych odbiorców, jak i lojalnych konsumentów - wyjaśnia Katarzyna Rzepecka.

I dodaje, że perspektywy dla rynku whisky w Polsce są bardzo obiecujące. - Patrząc w przyszłość, można prognozować, że trendy rosnące będą się utrzymywać, nawet biorąc pod uwagę falę spowolnienia gospodarczego. Możliwy jest dwucyfrowy wzrost sprzedaży.

Zdaniem Katarzyny Rzepeckiej duży wpływ na rozwój tej kategorii będą mieli główni gracze, ale również mniejsze i tańsze marki, które zaczynają mocniej aktywizować się na polskim rynku. - Można przypuszczać, że marki własne w dyskontach i hipermarketach, z uwagi na ich niskie ceny, również spotkają się z zainteresowaniem konsumentów - tłumaczy przedstawicielka Brown-Forman Polska.

Pozytywnym sygnałem dla rozwoju rynku whisky, jest zmieniająca się kultura spożycia alkoholi mocnych, a także rosnąca skłonność Polaków do eksperymentów i poszukiwania nowych smaków. - Polacy poszukują swoich ulubionych trunków i różnorodnych sposobów konsumpcji. Wielu rodaków wyjeżdża za granicę, gdzie ma możliwość obserwowania lokalnych trendów, poznawania innych marek alkoholi i ciekawych sposobów „miksologii". Coraz więcej osób zaczyna dostrzegać wartość whisky, która jest doskonałym alkoholem odpowiednim na wiele okazji. Można się nim delektować podczas spotkań w wąskim gronie. Doskonale sprawdza się również jako główny składnik oryginalnych drinków na imprezach. Rynek whisky najlepszy czas ma jeszcze przed sobą. Na rynku prym wiodą dwaj główni gracze, ale coraz bardziej na znaczeniu zyskują inne marki, jak choćby Jack Daniel's. Kluczowy w tym czasie będzie odpowiedni marketing, uwzględniający zmieniające się trendy i gusta - podsumowuje Katarzyna Rzepecka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 444) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH