Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Marek Jutkiewicz: Coraz trudniej jest z sukcesem wprowadzić na rynek produkt brandowy

  • Autor: Magdalena Brzózka, Weronika Kreczko, portalspozywczy.pl
  • Data: 24-06-2010, 13:26
Marek Jutkiewicz: Coraz trudniej jest z sukcesem wprowadzić na rynek produkt brandowy

Coraz trudniej jest wprowadzić na rynek produkt brandowy, coraz trudniej jest go wypromować, coraz trudniej jest na tym zarobić. Wydaje mi się, że w dalszym ciągu postępuje proces podwyższenia progu inwestycyjnego dla marek w dowolnych obszarach będzie wzrastał - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Marek Jutkiewicz.

Jak ocenia Pan rynek napojów energetyzujących? Czy to bardzo przyszłościowy rynek?

Na tym rynku dużo się dzieje choć jest on dość poukładany. Mamy dwóch producentów „prywatno markowych". Oczywiście, wiem jak się robi energetyki, jesteśmy gotowi produkować na potrzeby zainteresowanych firm odpowiedni produkt. Ale nie czuję się specjalistą, by wypowiadać się w kontekście perspektyw rynku.

Produkcją „energetyków" zajmuje się Bewa, w której zarządzie Pan zasiada. To firma ukierunkowana właśnie na marki własne. Czy w ramach tej spółki, pod jej skrzydłami rozważają Państwo wprowadzenie na rynek swojego, brandowego napoju?

Żeby stworzyć produkt brandowy Bewa nie jest w niczym potrzebna. Bewa może wytwarzać produkty brandowe dla innych i, żeby być ekonomicznie dobrze poukładanym przedsięwzięciem, nie musi mieć wcale swojej marki. Coraz częściej spotykamy takie podejście, gdzie absolutnie oddzielamy brandy, ich tworzenie i promocję i od samej strefy produkcji. Tak, jak możemy produkować na zlecenie dużej sieci, tak samo możemy produkować na potrzeby firmy, która utworzy markę, będzie ją promować i przeznaczać na nią odpowiednie fundusze. Wiele firm może do tego podejść w ten sposób. Produkcja i marketing brandów to dwa zupełnie różne przedsięwzięcia. Aczkolwiek, jeśli ma się dobrze poukładaną produkcję, jedno drugiemu pomaga. Wtedy dużo łatwiej można tani wyprodukować brand, który przyniesie dobrą marżę.

Od przemian ustrojowych w 1989 r. minęło dużo czasu. Kiedyś były trzy programy w telewizji, wystarczyło sponsorować prognozę pogody i cała Polska nas znała. W 1997 r., kiedy jako pierwsi to zrobiliśmy, wszyscy wiedzieli że Hoop jest sponsorem. Teraz mediów jest więcej, znaczenie Internetu jest większe, większe pieniądze trzeba mieć by dotrzeć do klienta. Dziś nie potrafiłbym wymienić obecnych sponsorów prognozy pogody... I coraz trudniej jest wprowadzić na rynek produkt brandowy, coraz trudniej jest go wypromować, coraz trudniej jest na tym zarobić. Wydaje mi się, że w dalszym ciągu postępuje proces podwyższenia progu inwestycyjnego dla marek w dowolnych obszarach będzie wzrastał.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • dosc 24-06-2010, 15:26:
Dajcie juz spokój z tym Jutkiewiczem, co nie spojrze to artykuł.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 484) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH