Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Marka Dekalb ma 100 lat

  • Autor: portalspozywczy.pl / pr
  • Data: 13-02-2012, 14:25

Dekalb - światowa marka na rynku nasion obchodzi w tym roku 100 lat istnienia.

W 1912 roku jedenastu rolników, w stanie Illinois w Stanach Zjednoczonych, założyło stowarzyszenie, którego celem było podniesienie wydajności upraw kukurydzy. Trzy lata później rozpoczęto pierwsze prace hodowlane kukurydzy.

W 1925 roku została wyhodowana pierwsza hybryda kukurydzy Dekalb.

W 1938 roku stowarzyszenie Dekalb przekształca się w firmę nasienną. W latach 60-tych firma otwiera pierwsze oddziały w innych krajach, najpierw w Ameryce Południowej (Meksyk, Argentyna) a w latach 70-tych i 80-tych w Europie (Włochy, Hiszpania, Francja, Turcja, Węgry i Polska).

Pierwszą odmianę kukurydzy typu single cross Dekalb XL45 firma wprowadza na rynek w latach 60-tych. W 1981 roku powstaje dział biotechnologiczny. W latach 90-tych rozpoczyna się rozwój biotechnologii. Powstają pierwsze produkty w technologii Yield Gard, posiadające gen odporności na omacnicę prosowiankę. Kolejną grupę stanowią produkty w technologii Roundup Ready - odmiany kukurydzy posiadające gen odporości na Roundup.

W 1998 roku nastąpiło połączenie firmy Monsanto z firmą Dekalb.

Dekalb nieustannie się rozwija, nie tracąc przy tym swojego charakteru. Tak samo jak 100 lat temu, gdy rolnicy z Illinois postanowili wspólnie zatroszczyć się o rozwój i dobre perspektywy na przyszłość, tak też dzisiaj Dekalb wciąż inwestuje w nowoczesne badania oraz testowanie odmian, aby dostarczać produkty najwyższej jakości.

Obecnie produkty Dekalb są dostępne w ponad 100 krajach na świecie. Są to nie tylko nasiona kukurydzy, ale również rzepaku, soi, sorgo i lucerny.

Firma przykłada dużą wagę, aby oferowane produkty były dostosowane do różnych warunków klimatycznych i stosowanej agrotechniki. Również w Polsce od 2006 roku rozwijana jest sieć doświadczeń polowych, gdzie testowane są odmiany kukurydzy i rzepaku ozimego pod kątem dopasowania do warunków klimatycznych i agrotechnicznych naszego kraju. Dzięki temu firma ma pewność, że polskim rolnikom może zaoferować nasiona, które będą doskonale sprawdzać się w polskich warunkach.

W ciągu 100 lat nasiona z logo skrzydlatej kukurydzy zyskały na świecie zaufanie milionów rolników.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 451) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH