Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Marka napoju L energy doceniona w świecie

  • Autor: Adam Bogacz z AKB Consulting, specjalnie dla serwisu portalspozywczy.pl
  • Data: 24-11-2008, 08:35
Marka napoju L energy doceniona w świecie

W tym roku na rynku napojów energetyzujących pojawił się w Polsce pewien fenomen, czyli napoje firmowane przez znane kluby piłkarskie, a jednym z pierwszych był napój energetyzujący L energy firmowany przez KP Legia Warszawa. Od uruchomienia produkcji w czerwcu 2008 r. do chwili obecnej sprzedano ok. 0,5 mln puszek. Nie ma wątpliwości, że kibice to bardzo lojalni konkurenci.

Informacja o sukcesie napoju L energy ukazała się w profesjonalnym magazynie Functional Drinks. To ogólnoświatowy elektroniczny newsletter, który co 2 tygodnie informuje czytelników na całym świecie o nowościach w kategorii napojów funkcjonalnych. Wydawca docenił pojawienie się L energy, jako innowacji napojowej. Wykorzystano logo klubu piłkarskiego, by skutecznie wejść na rynek napojów energetyzujących. Napój odniósł sukces sprzedażowy nie tylko na stadionie, ale również w handlu detalicznym.

Niektóre firmy wyspecjalizowały się w usługowej produkcji napojów energetyzujących, jak np. EKO-VIT , czy Krynica Witamin. Ponadto Food Care i Unlimited Drinks zamierzają uruchomić własną produkcję swoich napojów energetyzujących. Według prognozy Zenith International rynek napojów energetyzujących w Polsce może do 2012 r. ulec nawet podwojeniu, a wszelkie innowacje będą służyć zwiększeniu spożycia.

Obecnie obserwujemy dynamiczny wzrost napojów energetyzujących praktycznie we wszystkich częściach świata nie wyłączając polskiego rynku. Jak podaje firma konsultingowa Zenith International światowy rynek napojów energetyzujących powiększył się z 1,73 mld litrów w 2001 r. do 3,95 mld litrów w 2007 r. CAGR w latach 2001 - 2006 wyniósł 14,7 proc. Natomiast wielkość tego rynku w 2011 r. wyniesie 5,7 mld litrów. Spożycie na głowę mieszkańca globu zwiększy się z 0,6 litra w 2007 r. do 0,8 litra w 2011 r. Z kolei jak podaje Zenith bardzo szybko rośnie rynek napojów energetyzujacych w naszym kraju, który powiększył się z 8 mln litrów w 2001 r. do 80 mln litrów w 2008 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 440) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH