Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Marka Żywioł. Zmiana nazwy Żywiec Zdrój czy nowa marka na rynku wód?

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 16-02-2012, 11:18
Marka Żywioł. Zmiana nazwy Żywiec Zdrój czy nowa marka na rynku wód?
Źródło fot.: Flickr.com

Zdaniem Jarosława Filipka, prezesa Codes Startegie, powodów zmiany nazwy handlowej wód gazowanych Żywiec Zdrój na Żywioł może być kilka - albo firma chce rozszerzyć portfolio ofertowe i wprowadzić nową markę, albo po prostu musi wprowadzić nową markę. Inwestycje te wskazują jednak, że firma planuje sprzedawać jeszcze więcej wody.

Firma Żywiec Zdrój poinformowała o zmianie nazwy handlowej wody gazowanej. Jak można się dowiedzieć z wypowiedzi przedstawicieli firmy, zmiana nazwy u lidera sprzedaży na rynku polskim, związana jest z chęcią podkreślenia cech produktów gazowanych. Orzeźwienie, odpowiednia ilość gazu, wielkość bąbelków oraz smak to cechy, które pod nową nazwą Żywioł będą lepiej prezentowane konsumentom, niż pod dotychczas stosowaną marką handlową Żywiec Zdrój.

- Studiując etykiety, można znaleźć informacje dotyczące miejsca wydobycia wody. Woda gazowana firmy Żywiec Zdrój wydobywana jest w Mirosławcu z ujęcia św. Jana oraz w Rzeniszowie z ujęcia S-3. Z tego można wnioskować, że woda z tych ujęć będzie sprzedawane pod marką Żywioł. Natomiast niegazowana woda Żywiec pochodzi z ujęcia Pilsko w Jeleśni koło Żywca. Woda niegazowana będzie sprzedawana dalej pod powszechnie znaną i uznaną marką Żywiec Zdrój - mówi Jarosław Filipek, prezes Codes Strategie.

Z wypowiedzi przedstawicieli firmy Żywiec Zdrój wynika, że powodem zmiany marki jest jej repozycjonowanie. Jak tłumaczy Jarosław Filipek, pozycjonowanie to pojęcie marketingowe, które mówi o tym do kogo produkt jest kierowany, na jakim rynku i co go wyróżnia. - Repozycjonowanie to zmiana strategii marketingowej, czyli albo nowa grupa docelowa, nowy rynek albo nowy wyróżnik produktu. Ale czy na pewno Żywioł to repozycjonowanie? Decyzja o odświeżeniu wizerunku dotyczy wyłącznie wody gazowanej oraz gazowanych produktów smakowych. Tylko, że nie jest to odświeżenie marki, jak mówi przedstawiciel firmy, tylko pełna zmiana wizerunku. Tak więc, na rynku pojawi się zupełnie nowa marka w miejsce produktów oferowanych dotychczas pod marką Żywiec Zdrój - tłumaczy prezes Codes Strategie. Produkty gazowane mają stopniowo znikać z oferty marki Żywiec Zdrój.

Zdaniem naszego eksperta, powody takich działań mogą być dwa, albo firma chce rozszerzyć portfolio ofertowe i wprowadzić nową markę, albo po prostu musi wprowadzić nową markę. - Jeżeli chce, to czemu pisze o odświeżaniu wizerunku, czemu informacje są dość lakoniczne i tajemnicze? Gdy wprowadzamy na rynek nową markę, korzystamy z każdej okazji, aby szybko ją wylansować. Całość bardziej wygląda jak działania PR w sytuacji kryzysowej, niż budowa nowej oferty - mówi Jarosław Filipek.

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • viktor balle 27-02-2012, 12:33:
A kto jest autorem rebrandingu?
Jaka to agencja?
  • być może... 16-02-2012, 16:44:
Sprzedaż wód butelkowanych zmniejszyła się w tym czasie w ujęciu wolumenowym o 2% osiągając poziom ok. 2,5 mld litrów i odnotowała wzrost wartościowy o 1% do nieco ponad 2,6 mld PLN. Od kilku lat wszyscy w branży przyzwyczajeni byli do dwucyfrowych wzrostów, co może być obecnie powodem do dużej frustracji. Wyraźnie wzrosła sprzedaż marek własnych liczona wartościowo (+14%). Ocenia się, że w branży napojowej udział private label stanowi aktualnie ponad 30% i będzie się zwiększać.
W kategorii napojów gazowanych nastąpił wyraźny spadek sprzedaży (1,6 mld litrów i 3,1 mld PLN). Jedynym napojem gazowanym, który opiera się stagnacji są napoje typu cola, których spożycie w Polsce w 2011 roku zwiększyło się o około 4% (680 mln litrów, 1,8 mld PLN). Według prognoz firm badawczych cola jest jedynym napojem gazowanym, który podobnie jak woda butelkowana będzie zyskiwał. Również w tej kategorii nastąpił bardzo widoczny wzrost udziału marek własnych, które odnotowały wzrost sprzedaży o 13% w ujęciu ilościowym i 17% w ujęciu wartościowym.
  • expert z zamiłowania 16-02-2012, 14:53:
ja mam chyba najbardziej prawdopodobna wersję... stać ich na badania, robią je i dzięki temu doskonale znają preferencje konsumentów (zresztą gdyby nie to nie udałoby im się przez tyle lat rosnąć). Wykorzystują to i są ciągle o krok do przodu.Każdy widzi, że dynamika w wodach i napojach gazowanych mocno przystopowała. Skoro mają produkt, który nie był dotychczas na świeczniku (w końcu to ich woda niegazowana gwarantuje obrot we wszystkich sklepach), a jednocześnie ma dobre wyniki w badaniach konsumenckich, to grzech tego nie wykorzystać. Najważniejsze są wyniki czyli możliwość zwiększenia udziału w rynku. Jak się przy okazji uda rozwiązać inne kwestie, to tylko będzie dla nich dodatkowy zysk

Zobacz wszystkie komentarze (4)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 508) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.