Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Mars: Polska ma doskonałe pole do rozwoju w kategorii produktów czekoladowych

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 06-06-2012, 10:03
Mars: Polska ma doskonałe pole do rozwoju w kategorii produktów czekoladowych
Fot. za favim.com

- Według danych przedstawionych przez Nielsen, firma Mars Polska ma obecnie 25 proc. udziałów na polskim rynku w segmencie batonów i wafli, co sprawia, że plasuje się na pierwszym miejscu i jest jednocześnie producentem o największej kontrybucji do wzrostu tego segmentu - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Magdalena Łazicka, Category Manager Mars Chocolate.

Mars Polska działa w segmencie czekoladowych słodyczy impulsowych, czyli przede wszystkim w kategoriach batonów i wafli (Snickers, Twix, czy Mars) oraz draży (M/Ms). - Segment batonów i wafli rośnie w Polsce rok do roku o blisko 6 proc. Jest to poziom wzrostu zbliżony do dynamiki całej kategorii czekolady, która wynosi nieco ponad 6 proc. - mówi Magdalena Łazicka.

Jak tłumaczy, rynek czekolady w Polsce nadal jest w fazie wzrostu w stosunku do krajów Europy Zachodniej. - Spożycie produktów czekoladowych per capita w Polsce jest wciąż nawet trzykrotnie niższe niż np.: w Wielkiej Brytanii, czy Niemczech. Polska ma zatem doskonałe pole do rozwoju w tej kategorii - dodaje przedstawicielka koncernu Mars.

Jej zdaniem dynamika kategorii w Polsce jest zdecydowanie wyższa niż np.: w Niemczech, czy Holandii (6 proc. vs. 1,0 proc. wzrostu w Niemczech i 0,3 proc. wzrostu w Holandii za okres MAT FM 2012).

- Różnice w przypadku segmentu batonów i wafli są widoczne w udziałach poszczególnych formatów tych produktów. Na Zachodzie najmocniej rozwinięty jest format produktów "Take-home", w którego skład wchodzą multipacki. W Polsce natomiast, nadal kluczowy jest format single, chociaż multipacki, w których Mars Polska również zajmuje silną pozycję, charakteryzują się najwyższą dynamiką wzrostu wśród formatów batonowo-waflowych (+21 proc., MAT FM2012, Total Polska) - podsumowuje Magdalena Łazicka.

Czytaj także: Mars Polska: Rynek dań gotowych i sosów czeka dynamiczny rozwój

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • blogkupca.pl 07-06-2012, 23:11:
Dynamika jest potężna. To praktycznie jedyny segment który mocno rośnie na rynku handlu nowoczesnego. Mają hossę!

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 889) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH