Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Maspex dogadał się z Tigerem, PepsiCo. coraz bliżej Maspeksu, czyli rewolucja na rynku napojowym?

Układy sił na polskim rynku spożywczym dynamicznie się zmieniają - Maspex będzie wkrótce produkować napój Tiger. Jeśli zaś jeszcze dojdą do skutku rozmowy między wadowicką spółką a PepsiCo, będziemy świadkami prawdziwej rewolucji na polskim rynku napojowym, zaś produkty marki Tiger staną się silnym brandem międzynarodowym.

Maspex dogadał się z Tigerem, PepsiCo. coraz bliżej Maspeksu, czyli rewolucja na rynku napojowym?

Autor: WK, portalspozywczy.pl
Data: 14-12-2010, 18:42

Od dawna współpraca między FoodCare a Dariuszem Michalczewskim nie układała się. Obie strony najwyraźniej nie były z niej zadowolone. Każda ze stron była przekonana, że efektem jej działania jest niewątpliwy sukces marki. Trwają spory m.in. przed Urzędem Patentowym. W jednym ze sporów, gdański sąd zadecydował o wprowadzeniu zabezpieczenia roszczeń Fundacji "Równe Szanse" oraz zakazał produkcji i wprowadzania do obrotu przez Foodcare produktów zawierających oznaczenie Tiger. Jak podkreśla FoodCare, sąd wydał już kolejne postanowienia, według których Fundacja musi także zabezpieczyć swoje działania kaucją. Jednak do czasu zakończenia sporu, FoodCare nie będzie mógł wytwarzać ani dystrybuować swojego kluczowego produktu.

Tymczasem Fundacja Darka Michalczewskiego "Równe szanse" podpisała umowę licencyjną z firmą Maspex. Spółka, która w kategorii soków, nektarów i napojów niegazowanych jest liderem na polskim rynku, ma też silnie rozbudowaną sieć dystrybucji, jest więc, bez dwóch zdań, świetnym partnerem do współpracy.

- Wejście do współpracy tak dużej spółki jak Maspex rozwiązuje na pewno jeden z podstawowych potencjalnych problemów Dariusza Michalczewskiego po zaprzestaniu współpracy z FoodCare, czyli skutecznej dystrybucji. Utrzymanie tak silnej dystrybucji napoju, jaką zbudował dotychczas FoodCare, byłoby niemożliwe bez wsparcia dużej firmy FMCG z doświadczeniem w tym zakresie. Bez tego napój byłby skazany na duże straty udziałów w rynku - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Piotr Grauer, wicedyrektor działu Corporate Finance w KPMG.

Także dla Maspeksu, umowa z Michalczewskim może być atrakcyjna.

- Można się spodziewać, iż Maspex zapewnił sobie na przykład prawo pierwokupu marki, licząc, że w przyszłości stanie się jej właścicielem - zauważa Piotr Grauer. Jego zdaniem, ponieważ ryzyko takiej umowy jest spore (każdy nowy wspólnik Tigera musi liczyć się chociażby z oskarżeniami ze strony FoodCare), więc i cena odsprzedaży marki powinna je uwzględniać. A warto podkreślić, że w tym roku Rzeczpospolita wyceniła markę Tiger na 80,4 mln zł. Spekuluje się, że jej wartość mogła sięgnąć nawet 100 mln zł.

Ekspert KPMG spodziewa się również, że skoro tak znacząca spółka zdecydowała się na rozpoczęcie współpracy z Michalczewskim, to taka transakcja musi być dobrze zabezpieczona prawnie. - Prawnicy nie pozwoliliby spółce na wejście w układ zbyt ryzykowny zarówno pod kątem prawnym jak i wizerunkowym - twierdzi Piotr Grauer.

więcej informacji:

Piotr Grauer RSS ALERT    /    Tiger RSS ALERT    /    FoodCare RSS ALERT    /    Maspex RSS ALERT    /    PepsiCo RSS ALERT    /    konflikt wokół Tigera RSS ALERT

KOMENTARZE (43)

  • wkurwiony 2010-12-14 18:54:08
    Komentarz został usunięty zgodnie z regulaminem portalu: wypowiedzi na forum nie mogą obrażać i pomawiać osób trzecich - redakcja portalu.
  • pss 2010-12-14 19:01:33
    co chcesz , po trupach do celu
  • obserwator 2010-12-14 19:02:48
    hihi..podoba mi sie ta szczerość, ale coś w tym jest ...tylko jeden sprytniejszy od drugiego..M i M..hehe dobrana para
  • miron 2010-12-14 20:07:26
    PH z maspexu niedługo braknie pamięci w palmtopach...
  • emek 2010-12-14 20:30:58
    kolejna firma odda polski kapitał w obce ręce...oby nie bo liczących się polskich firm coraz mniej..

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.242.25.198
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.