REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Maspex dogadał się z Tigerem, PepsiCo. coraz bliżej Maspeksu, czyli rewolucja na rynku napojowym?

  • Autor: WK, portalspozywczy.pl
  • Data: 14-12-2010, 18:42
Maspex dogadał się z Tigerem, PepsiCo. coraz bliżej Maspeksu, czyli rewolucja na rynku napojowym?

Układy sił na polskim rynku spożywczym dynamicznie się zmieniają - Maspex będzie wkrótce produkować napój Tiger. Jeśli zaś jeszcze dojdą do skutku rozmowy między wadowicką spółką a PepsiCo, będziemy świadkami prawdziwej rewolucji na polskim rynku napojowym, zaś produkty marki Tiger staną się silnym brandem międzynarodowym.

REKLAMA

Od dawna współpraca między FoodCare a Dariuszem Michalczewskim nie układała się. Obie strony najwyraźniej nie były z niej zadowolone. Każda ze stron była przekonana, że efektem jej działania jest niewątpliwy sukces marki. Trwają spory m.in. przed Urzędem Patentowym. W jednym ze sporów, gdański sąd zadecydował o wprowadzeniu zabezpieczenia roszczeń Fundacji "Równe Szanse" oraz zakazał produkcji i wprowadzania do obrotu przez Foodcare produktów zawierających oznaczenie Tiger. Jak podkreśla FoodCare, sąd wydał już kolejne postanowienia, według których Fundacja musi także zabezpieczyć swoje działania kaucją. Jednak do czasu zakończenia sporu, FoodCare nie będzie mógł wytwarzać ani dystrybuować swojego kluczowego produktu.

Tymczasem Fundacja Darka Michalczewskiego "Równe szanse" podpisała umowę licencyjną z firmą Maspex. Spółka, która w kategorii soków, nektarów i napojów niegazowanych jest liderem na polskim rynku, ma też silnie rozbudowaną sieć dystrybucji, jest więc, bez dwóch zdań, świetnym partnerem do współpracy.

- Wejście do współpracy tak dużej spółki jak Maspex rozwiązuje na pewno jeden z podstawowych potencjalnych problemów Dariusza Michalczewskiego po zaprzestaniu współpracy z FoodCare, czyli skutecznej dystrybucji. Utrzymanie tak silnej dystrybucji napoju, jaką zbudował dotychczas FoodCare, byłoby niemożliwe bez wsparcia dużej firmy FMCG z doświadczeniem w tym zakresie. Bez tego napój byłby skazany na duże straty udziałów w rynku - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Piotr Grauer, wicedyrektor działu Corporate Finance w KPMG.

Także dla Maspeksu, umowa z Michalczewskim może być atrakcyjna.

- Można się spodziewać, iż Maspex zapewnił sobie na przykład prawo pierwokupu marki, licząc, że w przyszłości stanie się jej właścicielem - zauważa Piotr Grauer. Jego zdaniem, ponieważ ryzyko takiej umowy jest spore (każdy nowy wspólnik Tigera musi liczyć się chociażby z oskarżeniami ze strony FoodCare), więc i cena odsprzedaży marki powinna je uwzględniać. A warto podkreślić, że w tym roku Rzeczpospolita wyceniła markę Tiger na 80,4 mln zł. Spekuluje się, że jej wartość mogła sięgnąć nawet 100 mln zł.

Ekspert KPMG spodziewa się również, że skoro tak znacząca spółka zdecydowała się na rozpoczęcie współpracy z Michalczewskim, to taka transakcja musi być dobrze zabezpieczona prawnie. - Prawnicy nie pozwoliliby spółce na wejście w układ zbyt ryzykowny zarówno pod kątem prawnym jak i wizerunkowym - twierdzi Piotr Grauer.

KOMENTARZE: (43)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • dfuzja 24-12-2010, 13:16:
Michalczewski posiada najważniejszą w tej sprawie rzecz - zarejestrowany znak TIGER w Urzędzie Patentowym i prawo jest po jego stronie. Foodcare był jedynie Licencjonobiorcą, a wyobraził sobie, że jest właścicielem. Trzymam stronę Darka w tej sprawie, [fragment komentarza został usunięty zgodnie z regulaminem portalu: wypowiedzi na forum nie mogą obrażać i pomawiać osób trzecich - redakcja portalu]
  • tworkipacjent 24-12-2010, 01:16:
tak, tak wszystkie Tigery, tygrysy i wszystko co ma napis Tiger należy do Dariusza Michalczewskiego i z tego tytułu należy mu się jak świni koryto, kasa! to przeciez wszyscy wiedzą, po co ta dyskusja tylko płacić - PSYCHOL
  • ewe 23-12-2010, 22:23:
Foodcare sam doprowadził do tej sytuacji, przecież stara się zabrać Darkowi znak Tiger - przecież to nie jest własność Foodcare. Ale wydaje im się coś innego...

Zobacz wszystkie komentarze (43)

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 158) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH